Har ni effektiv ärendehantering? Svara på tre frågor och få svaren.

Har ni effektiv ärendehantering? Det ska vi ta reda på idag. Ibland kan det vara svårt att ställa de tuffa frågorna som berör ens verksamhets arbetsprocesser – hur hanterar ni ärenden som ramlar mellan stolarna, konkurrenskraft som viner eller personberoende som tvingar er att börja om från ruta noll när medarbetare slutar eller går på ledighet? Hur säkerställer ni hållbara och långsiktiga arbetsrutiner? På Multisoft vet vi att nyckeln till värdeskapande arbetsprocesser är ett digitalt och överskådligt ärendehanteringssystem som är anpassat efter er enskilda verksamhet och därmed effektiviserar ert dagliga arbete. I detta blogginlägg guidar vi er igenom tre tuffa frågor som verksamheter bör ställa sig. Vi ger er dessutom de rätta svaren så att ni kan få ett hum om ni är på god väg eller kanske har en bit kvar. Nu kör vi igång!

Fråga 1: Hur ser vi till att verksamheten inte stannar av när nyckelmedarbetare slutar eller går på ledighet?

Rätt svar (på ett mycket vanligt problem): Våra verksamhetsrutiner är tätt integrerade i vårt systemstöd och våra administrativa uppgifter är automatiserade till max. Med optimerade arbetsprocesser sparar vi både tid och resurser på administration och eliminerar samtidigt dubbelarbete såväl som personberoende. Inga fler nyckelpersoner – medarbetare kan istället lägga sin tid på kreativa uppgifter, långsiktiga mål och värdeskapande. Medarbetare uppfyller sin potential till max!


Fråga 2: Hur ofta drabbas våra kunder av ärenden som faller mellan stolarna?

Rätt svar: Aldrig! Varje ärende som rör våra kunder förs in i ett automatiserat system. Detta gör att om någon glömmer agera eller ett ärende stannar av så påminner systemet oss automatiskt långt innan kunden får en dålig upplevelse av våra tjänster och vår verksamhet.

Automatisering och minimal manuell inblandning minskar risken för fel och ser till att vårt arbetet håller hög kvalitet även när företaget växer och kunderna blir fler.


Fråga 3: Hur ser vi till att behålla vår konkurrenskraft över tid?

Rätt svar: När det handlar om konkurrenskraft gäller det att hela tiden ligga steget före (helst två) och kunna erbjuda sådant som konkurrenterna saknar. Integration av unika och enskilt efter er anpassade funktioner ser till att våra processer alltid är lite snabbare, bättre och mer innovativa. För att uppnå detta måste vi själva veta hur vi vill jobba och vad vi har för behov i företaget vad gällande digitalt IT-stöd. Istället för att jobba utefter standardsystem eller generiska visioner följer vi vår egen och ser till att vår systemlösning är designad efter våra behov, krav och önskemål. Vårt system gör varken för lite eller för mycket, vi har ingen avsaknad av funktioner och heller inget förvirrande överflöd som förstör användarvänligheten. Smidigare rutiner = nöjdare medarbetare = nöjdare kunder!

Nästa steg: hur kan ni säkerställa effektiv ärendehantering?

Är ni redo att ta nästa steg mot effektiva arbetsprocesser? Vill du veta hur du kan ta er verksamhet till de rätta svaren och vilka funktioner som kan hjälpa er dit? Oavsett var ni befinner er på resan mot mer effektiv ärendehantering hjälper vi er. Läs vidare om våra systemlösningar för ärendehantering eller kontakta våra specialister direkt så pratar vi vidare!

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontakta oss

Vill du veta mer om våra systemlösningar för ärendehantering eller kanske prata vision? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata