13 september 2022
Har ni effektiv ärendehantering? Svara på tre frågor och få svaren.
Har ni effektiv ärendehantering? Det ska vi ta reda på idag. Ibland kan det vara svårt att ställa de tuffa frågorna som berör ens verksamhets arbetsprocesser – hur hanterar ni ärenden som ramlar mellan stolarna, konkurrenskraft som viner eller personberoende som tvingar er att börja om från ruta noll när medarbetare slutar eller går på ledighet? Hur säkerställer ni hållbara och långsiktiga arbetsrutiner? På Multisoft vet vi att nyckeln till värdeskapande arbetsprocesser är ett digitalt och överskådligt ärendehanteringssystem som är anpassat efter er enskilda verksamhet och därmed effektiviserar ert dagliga arbete. I detta blogginlägg guidar vi er igenom tre tuffa frågor som verksamheter bör ställa sig. Vi ger er dessutom de rätta svaren så att ni kan få ett hum om ni är på god väg eller kanske har en bit kvar. Nu kör vi igång!
Fråga 1: Hur ser vi till att verksamheten inte stannar av när nyckelmedarbetare slutar eller går på ledighet?
Rätt svar (på ett mycket vanligt problem): Våra verksamhetsrutiner är tätt integrerade i vårt systemstöd och våra administrativa uppgifter är automatiserade till max. Med optimerade arbetsprocesser sparar vi både tid och resurser på administration och eliminerar samtidigt dubbelarbete såväl som personberoende. Inga fler nyckelpersoner – medarbetare kan istället lägga sin tid på kreativa uppgifter, långsiktiga mål och värdeskapande. Medarbetare uppfyller sin potential till max!
Fråga 2: Hur ofta drabbas våra kunder av ärenden som faller mellan stolarna?
Rätt svar: Aldrig! Varje ärende som rör våra kunder förs in i ett automatiserat system. Detta gör att om någon glömmer agera eller ett ärende stannar av så påminner systemet oss automatiskt långt innan kunden får en dålig upplevelse av våra tjänster och vår verksamhet.
Automatisering och minimal manuell inblandning minskar risken för fel och ser till att vårt arbetet håller hög kvalitet även när företaget växer och kunderna blir fler.
Fråga 3: Hur ser vi till att behålla vår konkurrenskraft över tid?
Rätt svar: När det handlar om konkurrenskraft gäller det att hela tiden ligga steget före (helst två) och kunna erbjuda sådant som konkurrenterna saknar. Integration av unika och enskilt efter er anpassade funktioner ser till att våra processer alltid är lite snabbare, bättre och mer innovativa. För att uppnå detta måste vi själva veta hur vi vill jobba och vad vi har för behov i företaget vad gällande digitalt IT-stöd. Istället för att jobba utefter standardsystem eller generiska visioner följer vi vår egen och ser till att vår systemlösning är designad efter våra behov, krav och önskemål. Vårt system gör varken för lite eller för mycket, vi har ingen avsaknad av funktioner och heller inget förvirrande överflöd som förstör användarvänligheten. Smidigare rutiner = nöjdare medarbetare = nöjdare kunder!
Nästa steg: hur kan ni säkerställa effektiv ärendehantering?
Är ni redo att ta nästa steg mot effektiva arbetsprocesser? Vill du veta hur du kan ta er verksamhet till de rätta svaren och vilka funktioner som kan hjälpa er dit? Oavsett var ni befinner er på resan mot mer effektiv ärendehantering hjälper vi er. Läs vidare om våra systemlösningar för ärendehantering eller kontakta våra specialister direkt så pratar vi vidare!