Ett orderhanteringssystem anpassat efter er verksamhet
Ta din orderhantering och logistik till nästa nivå med hjälp av automatisering, smarta inmatningar och integrationer som matchar era systemkrav.
![softadmin8-2](https://www.multisoft.se/wp-content/uploads/2023/03/softadmin8-2.png)
Vill du veta mer om orderhanteringssystem? – vi svarar snabbt!
Några av våra kunder
Vi skapar kreativa systemlösningar som anpassas efter kundens verksamhet.
4,7 av 5 NKI Över 400 system implementerade
![](/wp-content/uploads/2024/04/stockholm-stad-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/samhall-140x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/alecta-140x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/ica-140x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/volvo-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/scania-140x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/vattenfall-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/lansforsakringar-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/stor-brandforsvar-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/lkab-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/swedbank-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/a-kassor-160x50-1.png)
![](/wp-content/uploads/2024/04/foreningen-160x50-1.png)
Anpassat och flexibelt
Vår plattform Softadmin® anpassas efter hur er specifika orderhanteringsprocess ser ut. Vi har levererat lösningar för allt från enkla beställningsflöden till komplexa processer med lagerhantering, leveransspårning och integration mot affärssystem.
Funktioner för alla typer av orderhantering
Ert system konfigureras för att passa just er process. Här är några vanliga funktioner som våra orderhanteringssystem hanterar.
Komplettera ärenden med dokument
Ge användaren möjlighet att bifoga kompletterande filer till ett ärende. Dokumenten kan vara av valfritt format.
Använd data till er fördel
Med korrekta beslutsunderlag och anpassade rapporter kan ni ta viktiga beslut – utan fördröjning eller felsteg. Gör rätt beslut i realtid.
Processöversikt
Processöversikten ger dig en bra överblick över antal ärenden som ligger i varje status-läge. De ärenden som har överskridit gränsvärdet för väntetid i aktuellt statusläge visas separat. Det gör att du snabbt kan se avvikelser från uppsatta mål.
Spara resurser till annat än administration
Spara kostnader genom minskad administration, felrättning och dubbelarbete. Frigör tid åt kreativa arbetsuppgifter genom effektiva arbetsflöden och automatisering. Gör orderhanteringen till en konkurrensfördel.
Inbyggda integrationsmöjligheter
Om ni har ert master-kundregister i ett annat system kan ordersystemet istället integreras med befintligt system, vilket automatiserar hanteringen av kundregistret. Upplev integration utan gränser.
Bevakning av avstannade ärenden
Varje processteg förknippas med en ”skall hanteras inom”-inställning. Om ärendet befinner sig i ett processteg längre än så, så visas ärendet på bevaknings/varningslistan och berörd person eller grupp notifieras.
Förenkla med förifyllda fält
Automatisera, effektivisera och kvalitetssäkra de manuella stegen i ärendehanteringsprocessen med intelligenta formulär. Med förifyllda fält förhindrar du felaktiga och orimliga värden.
Dynamiska formulär
Specificera vad som skall registreras för varje ärende eller process. Med hjälp av obegränsat antal textfält, dropdown-listor och kryssruta kan du anpassa dina formulär till som du vill ha det, i varje processteg.
Orderhanteringssystem, snabbt levererade, utan krångel
Vi möter era specifika behov med vår modulbaserade plattform Softadmin®. Detta gör att vi snabbt och effektivt kan leverera ett framtidssäkert, flexibelt och skalbart orderhanteringssystem.
Med lång erfarenhet av att utveckla orderlösningar som hanterar allt från enkla automatiserade orderflöden till komplexa integrationer med lager- och logistiksystem, är vi övertygade om att vi kan leverera en lösning som är perfekt anpassad för just er verksamhet.
![crm-medlemsregister](https://www.multisoft.se/wp-content/uploads/2023/05/crm-medlemsregister.png)
![Multisoft – Fotograf Mattias Hamren-164](https://www.multisoft.se/wp-content/uploads/2022/10/multisoft-fotograf-mattias-hamren-164-720x480.jpg)
En partner i framkant
På Multisoft är vi stolta över vår snart 30 år långa historia och de fler än 400 unika system vi levererat. Vi tror att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder och har vid flera tillfällen utnämnts av Great Place to Work till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss står automatisering, delaktighet och långsiktighet i centrum.
Kundcase
Kunskapsbanken
Nyfiken på att veta mer? Läs våra blogginlägg och case om allt från orderhanteringssystem till andra smarta systemlösningar.
![orderhantering-dator-på-bord](https://www.multisoft.se/wp-content/uploads/2022/09/multisoft-fotograf-mattias-hamren-166-720x480.jpg)
Back to Basics: digitaliserad orderhantering
![ordersystem-man](https://www.multisoft.se/wp-content/uploads/2021/09/multisoft-fotograf-mattias-hamren-58-720x480.jpg)