Orderhantering
Ta din orderhantering och logistik till nästa nivå med hjälp av ett ordersystem med automatisering, smarta inmatningar och tusentals integrationer.
Några av våra nöjda kunder
Samla allt ni behöver i ett orderhanteringssystem
Slipp dubbelarbete i olika system. Samla allt på en och samma plattform med en orderhanteringslösning från Multisoft och spara tid till annat än administration.
Funktioner för alla typer av orderhantering
Spara resurser till annat än administration
Spara kostnader genom minskad administration, felrättning och dubbelarbete. Frigör tid åt kreativa arbetsuppgifter genom effektiva arbetsflöden och automatisering. Gör orderhanteringen till en konkurrensfördel.
Inbyggda integrationsmöjligheter
Om ni har ert master-kundregister i ett annat system kan ordersystemet istället integreras med befintligt system, vilket automatiserar hanteringen av kundregistret. Upplev integration utan gränser.
Använd data till er fördel
Med korrekta beslutsunderlag och anpassade rapporter kan ni ta viktiga beslut – utan fördröjning eller felsteg. Gör rätt beslut i realtid.
Bevakning av avstannade ärenden
Varje processteg förknippas med en ”skall hanteras inom”-inställning. Om ärendet befinner sig i ett processteg längre än så, så visas ärendet på bevaknings/varningslistan och berörd person eller grupp notifieras.
Processöversikt
Processöversikten ger dig en bra överblick över antal ärenden som ligger i varje status-läge. De ärenden som har överskridit gränsvärdet för väntetid i aktuellt statusläge visas separat. Det gör att du snabbt kan se avvikelser från uppsatta mål.
Förenkla med förifyllda fält
Automatisera, effektivisera och kvalitetssäkra de manuella stegen i ärendehanteringsprocessen med intelligenta formulär. Med förifyllda fält förhindrar du felaktiga och orimliga värden.
Komplettera ärenden med dokument
Ge användaren möjlighet att bifoga kompletterande filer till ett ärende. Dokumenten kan vara av valfritt format.
Dynamiska formulär
Specificera vad som skall registreras för varje ärende eller process. Med hjälp av obegränsat antal textfält, dropdown-listor och kryssruta kan du anpassa dina formulär till som du vill ha det, i varje processteg.
Frågor & svar: Ordersystem
Vad är ett orderhanteringssystem?
En automatiserad systemlösning som hjälper dig hantera och navigera ordrar på ett strukturerat sätt. Ett system hjälper dig att ta viktiga beslut i realtid genom att sammanställa och lagra viktig information och data, såväl som avtal, dokument och rapporter. En av de stora fördelarna med ett system är överblicken över orderhantering från start till slut som ökar både effektivitet och intäkter. Inga fler avstannade ärenden eller borttappade streckkoder – med ett orderhanteringssystem finns allting samlat på en plats.
Vad innebär orderhantering?
Orderhantering kan beskrivas som “allt som händer efter ett köp”. Allt jobb som pågår i bakgrunden när du köper något – lagersaldo, frakt, fakturering, uppföljning, osv. När det handlar om mindre mängder varor kan ordrar oftast hanteras manuellt, men i takt med att verksamheten växer kan det behövas ett orderhanteringssystem för att hålla koll på allt som behöver göras.
Vad är fördelarna med integrerade orderhanteringssystem?
Ett integrerat ordersystem ser till att du har alla nödvändiga funktioner samlade i ett program. Integrera din ordersystem med fakturering, CRM, rekrytering, ekonomisystem – allt i ett! Slipp överflödiga funktioner och tidskrävande navigering – ett flexibelt integrerat system innehåller endast det du behöver, varken mer eller mindre (och skulle behoven ändras så går det alltid att utveckla och uppdatera systemet).
Kundcase
Vill du veta mer om vad Multisoft kan göra för din verksamhet?
Fyll i formuläret eller kontakta oss direkt!
Kontakta oss
Kunskapsbanken
Nyfiken på att veta mer? Läs våra blogginlägg och case om allt från orderhanteringssystem till andra smarta systemlösningar.