Integrationsplattformen som kopplar ihop allt - snabbare och smidigare än någonsin
Ta kontroll över era integrationer och övervakning mellan olika system oavsett format.

Vill du veta mer om vår integrationsplattform? – vi svarar snabbt!
Några av våra kunder
Vi skapar kreativa systemlösningar som anpassas efter kundens verksamhet.
4,7 av 5 NKI Över 400 system implementerade













Funktionalitet utifrån era behov
Ert system konfigureras för att passa just er verksamhet och behov. Här är några vanliga funktioner som vår integrationsplattform hanterar.
Flexibel schemaläggning
Jobb i Softadmin® Integrationsplattform kan konfigureras att köra respektive jobb varje dag, vecka, månad, kvartal, måndag-fredag, på utvalda datum eller endast manuellt.
Krypterade inloggningsuppgifter
Ett middleware behöver logga in i andra system för att kunna hämta och lämna information. Idag är det en självklarhet att lagrade lösenord skyddas med kryptering.
Kommunikationsmetoder
Filbaserad överföring kan göras på många sätt, bland annat SFTP, FTPS, https eller montering av filytor/windowsshares. (Softadmin® Integrationsplattform stödjer även FTP och http, men rekommenderar att andra alternativ väljs när så är möjligt.)
Automatiserat varningssystem
Alla jobb behöver övervakas. När något går fel så visar Softadmin® Integrationsplattform tydligt var i processen det gått fel, och avbryter den fortsatta körningen. På så sätt undviker systemet att orsaka felaktiga uppdateringar.
Rimlighetskontroller innan uppdatering
Softadmin® Integrationsplattform kan utföra rimlighetskontroller för att hitta vanliga feltyper. Fungerar inloggningen? Har vi läs- och skrivrättigheter? Är det rimligt många poster i varje fil? Är det rätt antal fält? Går XML:en att tolka? Verkar vi ha förnamn i förnamnsfältet?
Enkla loggar
Loggar med djupare driftsinformation presenteras både på respektive systemintegrations egen loggsida och i systemets total-logg, vilket gör det lättare att se saker i rätt sammanhang.
Anpassat och flexibelt
Vår plattform Softadmin® anpassas efter era unika integrationsbehov. Vi har levererat lösningar som kopplar samman allt från affärssystem och faktureringssystem till lager- och betalningssystem, vilket möjliggör sömlösa arbetsflöden och effektivare processer.
Frågor & svar: Integrationsplattform
Vad är en integrationsplattform?
En integrationsplattform är platsen där alla integrerade system, funktioner och lösningar är samlade. Rekrytering, onboarding, schemaläggning, CRM, data, verksamhetssystem och mer – allt överskådligt och integrerat.
Vad är systemintegration?
Systemintegration står för sammansättning eller kombinerande av olika system. Exempelvis om du saknar vissa funktioner och lösningar i ett nuvarande system så kan det kombineras med ett annat eller flertalet andra som uppfyller dessa behov, allt samlat på en plats i ett nytt, integrerat system.
Varför välja en integrationsplattform över ett annat systemstöd?
En integrationsplattform fungerar precis som du vill att den ska – den stora fördelen med integration är anpassning. Skaffa ett system som innehåller du det behöver och inget överflödigt. Integrerade system går att implementera del för del och kan även utvecklas med tiden, i takt med att företagsbehov förändras.
Hur förbättrar en integrationsplattform säkerheten i våra system?
En integrationsplattform samlar all data och alla system på ett ställe, vilket gör det enklare att säkerställa att endast behöriga har åtkomst. Plattformen erbjuder även säkerhetslösningar som kryptering och säkra överföringsmetoder (som SFTP och HTTPS), vilket skyddar känslig information från att hamna i fel händer.
Kan vi skräddarsy integrationsplattformen för att passa vår verksamhet?
Ja, integrationsplattformen är helt anpassningsbar efter era specifika behov. Genom Softadmin® kan vi enkelt integrera system som CRM, ekonomi, rekrytering, och andra viktiga funktioner, samtidigt som vi undviker överflödiga funktioner ni inte behöver.
Hur hjälper en integrationsplattform med skalbarhet när företaget växer?
Integrationsplattformen är designad för att växa med er verksamhet. När ni expanderar kan plattformen enkelt anpassas och nya systemfunktioner eller processer integreras utan att ni behöver ersätta hela lösningen. Det gör att ni slipper onödiga omkostnader och får en framtidssäker lösning.

En partner i framkant
På Multisoft är vi stolta över vår snart 30 år långa historia och de fler än 400 unika system vi levererat. Vi tror att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder och har vid flera tillfällen utnämnts av Great Place to Work till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss står automatisering, delaktighet och långsiktighet i centrum.
Kunskapsbanken
Nyfiken på att veta mer? Läs våra blogginlägg och case om allt från ärendehantering till andra smarta systemlösningar.

Multisoft styrker sin posisjon gjennom oppkjøp av Mysoft i Norge og Sverige

Multisoft förvärvar Mysoft i Norge och Sverige
