3 viktiga funktioner att hålla utkik efter i ett ordersystem

Ett ordersystem är en automatiserad lösning som behandlar ordar och beställningar med minimal manuell inblandning. Programmet sköter det dagliga administrativa arbetet så att du och dina medarbetare kan ägna er åt andra uppgifter. Både tids- och resurseffektivt! Smart, va?

I ett hav av system kan det vara svårt att styra sin båt rätt. Oavsett om du söker ett ordersystem för första gången eller är redo att förnya din nuvarande lösning har vi samlat tre viktiga funktioner att hålla utkik efter när du navigerar orderhanteringssystem.

1. Anpassning och integrering

Du känner ditt företag bäst och vet själv vad som hittills funkat bra för er och inte. När du söker nytt orderhanteringssystem är det därför viktigt att plattformen kan anpassas efter just era behov. Ett bra tips är att sammanställa en lista på krav och önskningar inför valet av system. Fundera på hur ett program för orderhantering kan göra ert jobb lättare…

Som en del av processen vid beställning av nytt system genomför Multisoft en kravspecifikation där våra specialister kartlägger era behov. Efter att ha fått en helhetsbild av era nuvarande processer skräddarsyr Multisoft en lösning som passar just er verksamhet. Kundregister, data och övrig viktig information samlas på en och samma plats och delarna av er nuvarande process som fungerar integreras i det nya systemet.

2. Funktioner som förenklar arbetet

En av de stora fördelarna med ett flexibelt upplägg är möjligheten att välja bland många olika systemfunktioner. Kanske behöver ni effektivisera orderläggning? Eller strukturera om det administrativa arbetet i takt med att företaget växer? Anpassade systemlösningar hjälper er att hålla kursen och röra er åt rätt håll snabbare.

Några favoritfunktioner:

  • Rätt vy för rätt användare: Oavsett önskad systemtyp och storlek på företag är användarvänlighet centralt. Ett administrativt system som ger rätt åtkomst till rätt person förhindrar dubbelt arbete och sparar pengar.
  • Automatisering: Genom att automatisera beställningar, orderbekräftelser och kundkommunikation gällande vidare tjänster kan ni fokusera på kreativt arbete och framtida mål.
  • Webbaserat system: Med digital orderhantering lämpad för mobilen såväl som datorn kan du ha koll på företagets aktivitet var du än är.

3. Marginal för mänsklighet

Slutligen, även om ditt system är automatiserat består din verksamhet av människor. Att göra fel är mänskligt och ibland sker det misstag – ditt ordersystem ska dock inte bära eller brista på grund av dessa. Multisofts system varnar automatiskt när något verkar fel så att problemen snabbt kan åtgärdas. Färre misstag skapar mer tid för nya uppdrag och idéer.

Nästa steg

Efter att ha navigerat de svåra vattnen av orderhanteringssystem börjar du äntligen närma dig land. Som du kanske redan gissat under resans gång är de ovan nämnda funktionerna bara några exempel på det som ingår när du går i hamn hos Multisoft.

Är du intresserad av att lära dig mer? Läs vidare om orderhantering eller kontakta oss direkt så hjälper vi dig att hitta rätt system.

Relaterade inlägg

vad-är-verksamhetssystem-kvinna-samtal
Blogg
Verksamhetssystem
16 december 2024

Back to Basics: vad är ett verksamhetssystem?

Vad är ett verksamhetssystem? Hur kan ni ta er verksamhet till nästa nivå med hjälp av e...
taylor-vick-M5tzZtFCOfs-unsplash
Blogg
Bokningssystem
11 december 2024

Grön kod och hållbar kravställning

Optimering handlar ofta om att skriva bättre kod, men det kan i många fall även handla o...