3 viktiga funktioner att hålla utkik efter i ett ordersystem

Ett ordersystem är en automatiserad lösning som behandlar ordar och beställningar med minimal manuell inblandning. Programmet sköter det dagliga administrativa arbetet så att du och dina medarbetare kan ägna er åt andra uppgifter. Både tids- och resurseffektivt! Smart, va?

I ett hav av system kan det vara svårt att styra sin båt rätt. Oavsett om du söker ett ordersystem för första gången eller är redo att förnya din nuvarande lösning har vi samlat tre viktiga funktioner att hålla utkik efter när du navigerar orderhanteringssystem.

1. Anpassning och integrering

Du känner ditt företag bäst och vet själv vad som hittills funkat bra för er och inte. När du söker nytt orderhanteringssystem är det därför viktigt att plattformen kan anpassas efter just era behov. Ett bra tips är att sammanställa en lista på krav och önskningar inför valet av system. Fundera på hur ett program för orderhantering kan göra ert jobb lättare…

Som en del av processen vid beställning av nytt system genomför Multisoft en kravspecifikation där våra specialister kartlägger era behov. Efter att ha fått en helhetsbild av era nuvarande processer skräddarsyr Multisoft en lösning som passar just er verksamhet. Kundregister, data och övrig viktig information samlas på en och samma plats och delarna av er nuvarande process som fungerar integreras i det nya systemet.

2. Funktioner som förenklar arbetet

En av de stora fördelarna med ett flexibelt upplägg är möjligheten att välja bland många olika systemfunktioner. Kanske behöver ni effektivisera orderläggning? Eller strukturera om det administrativa arbetet i takt med att företaget växer? Anpassade systemlösningar hjälper er att hålla kursen och röra er åt rätt håll snabbare.

Några favoritfunktioner:

  • Rätt vy för rätt användare: Oavsett önskad systemtyp och storlek på företag är användarvänlighet centralt. Ett administrativt system som ger rätt åtkomst till rätt person förhindrar dubbelt arbete och sparar pengar.
  • Automatisering: Genom att automatisera beställningar, orderbekräftelser och kundkommunikation gällande vidare tjänster kan ni fokusera på kreativt arbete och framtida mål.
  • Webbaserat system: Med digital orderhantering lämpad för mobilen såväl som datorn kan du ha koll på företagets aktivitet var du än är.

3. Marginal för mänsklighet

Slutligen, även om ditt system är automatiserat består din verksamhet av människor. Att göra fel är mänskligt och ibland sker det misstag – ditt ordersystem ska dock inte bära eller brista på grund av dessa. Multisofts system varnar automatiskt när något verkar fel så att problemen snabbt kan åtgärdas. Färre misstag skapar mer tid för nya uppdrag och idéer.

Nästa steg

Efter att ha navigerat de svåra vattnen av orderhanteringssystem börjar du äntligen närma dig land. Som du kanske redan gissat under resans gång är de ovan nämnda funktionerna bara några exempel på det som ingår när du går i hamn hos Multisoft.

Är du intresserad av att lära dig mer? Läs vidare om orderhantering eller kontakta oss direkt så hjälper vi dig att hitta rätt system.

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata