Workbuster en del av Multisoft

Det ledande stödsystemet för dig som hjälper arbetssökande till jobb eller utbildning. Automatisera, överblicka och fokusera på det som hjälper arbetssökande snabbare ut i jobb eller utbildning.

Automatisera flödet från Arbetsförmedlingen

Fånga alla resultatersättningar

Hantera känsliga uppgifter säkert

Kontakta oss

Multisoft – Fotograf Mattias Hamren-8

Några av våra nöjda kunder

logo-taby
logo-folkuniversitetet
logo-arbestcentralen
logo-academedia
Medlemsorganisation

Utveckla ditt arbete som fristående aktör

Arbetsmarknaden står inför stora utmaningar. Det råder kompetensbrist i vissa branscher samtidigt som många står utanför arbetsmarknaden. Workbuster är verktyget för dig som hjälper de som står utanför. Effektivisera ditt arbete och hjälp fler personer att snabbare ta sig vidare i jobb eller utbildning.

Vi gör ert arbete enklare

Dokumentera

För att underlätta för dig som är fristående aktör har vi skapat tydliga mallar och flöden som är enkla att följa när du gör dokumentation för era deltagare. Om det saknas något kommer vi att ge en vänlig påminnelse till den ansvariga handledaren så att denne kan komplettera det som saknas.

Följ upp

I många av Arbetsförmedlingens program är det viktigt att följa upp att deltagaren har genomfört sin aktivitet eller fått behålla sitt arbete. För de deltagare som är ute på längre uppdrag är det lätt att glömma uppföljningen. Workbuster påminner er om vilka som ska följas upp och om ni vill kan systemet kontakta deltagaren för att göra delar av uppföljningen.

Kommunicera

Vi har gjort det enkelt att nå och kommunicera med deltagarna på deras villkor, du väljer om det ska vara via SMS eller e-post. Du kan välja att kommunicera med flera deltagare samtidigt utan att förlora det personliga bemötandet.

Ekonomiuppföljning och hantering

I Workbuster kan du hantera ekonomi som är baserat på KA Webbstöd, Rekvirera eller Peppolflödet. 1. Intäkter – Kommer in via inköpsordrar, peppolordrar eller utifrån närvaro (som markeras inne i systemet) 2. Fakturering – Vi läser in självfakturor eller genererar peppolfakturor 3. Inbetalningar – Inbetalningar läses in via xlsx-fil eller csv-fil. Alla dessa delar visas upp på olika sätt i ekonomirapporten, fakturarapporten och inbetalningsrapporten. Du kan se data per tjänst och/eller på deltagarnivå. Faktura- och inbetalningsrapporten genererar också bokföringsordrar. I ekonomirapporten kan du och dina kollegor se låst data för varje månad, övriga rapporter kan sökas via valfritt intervall. Ekonomiuppföljningen gör det enkelt att hantera och hålla reda på sina intäkter och resultatersättningar, oavsett om det går via Peppol eller med självfakturering och/eller rekvirering.

Peppol

Workbuster har en komplett lösning för att hantera Peppol: från att ordrar skapas upp till att fakturor skickas och sedan betalas ut till er. Kostnadsfri anslutning Att ansluta till Peppol är enkelt och vi står för uppstartskostnaden. När era beslut skapas i Mina sidor skickas Peppol-ordrar till Workbuster där fakturering sker löpande för alla deltagare. Vi ser till att alla ordrar hamnar på rätt beslut och har stöd för alla undantagsfall och felhanteringar som kan uppstå. Jobbar ditt företag med Rusta och matcha, Steg till Arbete eller Karriärvägledning så kommer din ekonomi kunna hanteras via oss. Vi är också redo att hantera alla tjänster som AF kommer starta upp i framtiden. Vi har integration till Fortnox och andra ekonomi- och bokföringssystem via vår e-fakturaoperatör Qvalia

offentlig-sektor-460×360

Varför Workbuster?

Se till att fånga alla resultatersättningar

För dig som fristående aktör inom Rusta och matcha är ersättningen till stor del kopplat till hur snabbt du lyckas få ut deltagare i jobb eller utbildning. Du behöver jobba effektivt med rätt aktiviteter för att lyckas. Workbuster ger överblick, automatiserar administration och håller koll så att du inte missar resultatersättning.

Hantera känsliga uppgifter säkert

Som fristående aktör hanterar du känsliga personuppgifter. Deltagarnas integritet är viktig och ingen data får komma i fel händer. All information i Workbuster är väl skyddad med hjälp av BankID. Det finns tydliga behörighetsnivåer som ser till att handläggare bara ser den information de har rätt till. Självklart så har vi fullt stöd för GDPR.

Automatisera flödet från Arbetsförmedlingen

I Workbuster kan ni läsa in alla era beslut via de Excelfiler ni tar hem från Arbetsförmedlingens webbstöd. Ni kommer sedan automatiskt få era in inköpsorders direkt in till Workbuster så att ni vet omfattningen av varje deltagares uppdrag. När det sedan är dags att fakturera så läses självfakturorna som ni skapat i Webbstödet direkt in i systemet och prickas av mot inbetalningsrapporterna.

A famous professor has arrived at the university to conduct a special lesson, the student pulls his hand up to ask him a question
iStock-1164863397-fastighet

Många olika ersättningsmodeller

Workbuster kan anpassas för olika ersättningsmodeller. Nedan är program som stöds idag. Saknar ni någon så kan vi hjälpa er att sätta upp en ny ersättningsmodell.

Tillgängliga program från Arbetsförmedlingen

Rusta och matcha 2 (ROM 2) (Ersättare till den gamla tjänsten Stöd och matchning - STOM)

Steg till arbete (STA) (Ersättare till den gamla tjänsten Introduktion till arbete - ITA/INAB)

Individuellt pedagogiskt stöd vid utbildning (IPSU)

Karriärvägledning (KVL)

Yrkessvenska (YS)

Yrkes- och studieförberedande moduler (YSM)

Starta eget

Vi stödjer även

TSL/Arbetsväxling

Komvux

Rusta och matcha 2 (ROM 2) med Workbuster

Med Rusta och matcha ställs allt högre resultatkrav på dig som fristående aktör. Att jobba med tydliga effektiva processer och samarbeta är viktigt. Workbuster automatiserar administration, skapar bättre överblick och följer automatiskt upp med era tidigare deltagare. Allt för att du ska lyckas som leverantör inom Rusta och matcha.

wb screen 3

Följ deltagaren från ett ställe

Med Workbuster samlar du all administration, dokumentation och uppföljning på ett ställe. Det gör att du kan följa den arbetssökande genom hela processen. Det bli tydligt för er och deltagaren vad som är gjort och behöver göras. På så sätt blir det lättare att prioritera åtgärder som ökar chanserna att hjälpa den arbetssökande till jobb eller utbildning.

Några exempel på vad du kan göra i Workbuster:

  • I vår lösning hanterar ni enkelt beslut från Arbetsförmedlingen
  • Deltagares utveckling och framsteg dokumenteras
  • Ni får effektiva verktyg att kommunicera med era deltagare
  • Hantera och dela scheman, planering och dokument med deltagarna
  • Deltagaren kan enkelt skapa effektiva CV:n på några minuter med hjälp av Cowrite
  • Matcha och dela jobbmöjligheter med deltagaren
  • Ni kan enkelt hålla reda på resultat genom automatiserade uppföljningar
Real estate agents offer contracts to buy or rent housing. Businessman holding model small building house with property insurance at table in home sales office

Påminnelsesystem för att jobba effektivt

I och med att ersättningen i Rusta och matcha i högre grad baseras på resultat så blir det viktigare att jobba effektivt. Workbuster har ett inbyggt påminnelsesystem som hjälper dig med vad du behöver göra. Exempelvis när det är dags att starta upp en deltagare, skicka in gemensam planering eller göra slutredovisning.

Full koll på intäkter i Rusta och matcha

Att manuellt via mail eller telefon följa upp tidigare deltagare är tidskrävande och ineffektivt. Risken är att tappa intäkter som du som fristående aktör annars skulle haft rätt till. I Workbuster ingår ett smart påminnelsesystem som automatiskt följer upp med tidigare deltagare för att säkra resultatersättningen.

Kontakta oss

Workbuster har funnits sedan 2010 och används idag av mer än 5000 användare.

robert1
Robert Svensson
Account Manager
mia2-800×800
Mia Stipic
Projektledare

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata