Softadmin® Event

Med Softadmin® Event digitaliserar och automatiserar du hanteringen av event, möten, mässor, konferenser och evenemang i dina lokaler. Med anmälnings- och bokningssystemets inbyggda CRM-modul kan du också öka försäljningen mot nya och befintliga kunder!

toppbild-softadmin-event342

20 års erfarenhet och över 400 system levererade

Vattenfall-logotyp-2019
Attendo
Barncancerfonden
Boliden

4,7 av 5 NKI efter genomfört projekt
Vi ser till att ert ärendehanteringssystem blir rätt från start.

mix-event2-bild-girls

Så här enkelt kommer ni igång

Softadmin® Event konfigureras snabbt baserat på er verksamhet. Det gör att användare känner igen sig i både information och arbetssätt vilket skapar förutsättningar för en enkel uppstart. Vi har även färdiga lösningar för att föra över data från andra system in i Softadmin® Event.

Vår erfarenhet av installationer i liknande verksamheter gör oss till en trygg partner som ni kan luta er mot både under införandet och när ni använder systemet.

Ett nytt sätt att arbeta med event i en digital värld

  • Genom att samla all information på ett ställe och göra den tillgänglig för alla som behöver den skapas förutsättningar för digitala samarbeten både inom er organisation men även med kunder och deltagare.
  • En ny digital mötesvärld ställer krav på nya mötesformat. Softadmin® plattformen är en öppen plattform som kan integreras med nya verktyg när de kommer fram.
  • Softadmin® Event stödjer hela processen från kundens förfrågan till genomförd och fakturerad bokning, vilket är en förutsättning för att man skall kunna automatisera maximalt!
mix-event-bild

Integration

Smarta lösningar för informationsutbyte är viktigt för att kunna nå målen och utveckla verksamheten.

Anpassningsbar

Affärsmål är färskvara. Därför är det viktigt att ha ett system som kan anpassas efter nya förutsättningar både nu och i framtiden.

Plattformslicens

I våra system får ni vara hur många användare som helst via dator eller mobil. Hela organisationen hjälps åt för att nå målen.

softadmin8-3

En långsiktig partner

Vi vill vara en långsiktig partner till våra kunder vilket möjliggörs genom den löpande utvecklingen av vår plattform Softadmin®. Därför ingår nya versioner av plattformen gratis i lösningen, vilket säkerställer vidareutveckling över tid.

Vi tror att är vi fler blir vi starkare. Därför samlar vi våra kunder vid olika tillfällen för kunskapsutbyten och dialog kring vidareutveckling och andra typer av samarbeten.

Flera möjligheter i ett och samma event- & anmälningssystem

Möten & evenemang

Håll reda på alla detaljer i dina bokningar och anmälningar av evenemang. Få tillgång till en komplett översikt direkt från en bokningsvy. Grundläggande information såsom tider, vy, beställningar, information, uppgifter, föreställningar, fakturor m.m. kan samlas under en meny. För att checka av att allt sker i rätt tid och ordning kan du ta ut ett körschema där alla detaljer om evenemanget finns i tidsordning.

Kalender

En integrerad kalender är både enkel och effektiv att arbeta i. I Softadmin® Event kan du enkelt få tillgång till kalendern och se om lokaler är lediga och snabbt skapa bokningar, samt koppla till de extralokaler som behövs. Du kan också söka upp önskat datum i en lista där alla bokningar under valda datum syns.

CRM

Softadmin® Event innehåller kundregister med stöd för kontaktpersoner där all information i systemet som kopplas till kunden finns samlad, oavsett om det avser kontakter, fakturor, avtal eller tidigare bokningar.

Ur kundregistret kan utskick göras som loggas i systemet och det går även att skapa ToDo poster som visas i användarnas Att-göra-lista.

Eftersom att all information lagras i en strukturerad databas kan all information som matas in användas för rapporter och analys.

Softadmin® plattformen innehåller även stöd för webb-snippets som kan publicera t.ex. en kalender och ett intresseanmälningsformulär på er webbplats, med er grafiska profil.

Information till dessa snippets är direkt kopplat till Softadmin® Event och bokningar som görs i formuläret kommer direkt in i systemet.

Mallar & utskrift

I Softadmin® Event finns möjlighet till att ha egna mallar för:

  • Avtal
  • Offert, bekräftelse & faktura
  • Förskottsfaktura
  • Kreditfaktura
  • Daglista
  • Att-göra-lista


Ni styr själva över mallarnas utseende och kan ha flera olika mallar av samma sort att välja mellan.

Beställningar & lokaler

I Softadmin® Event kan du sköta beställningar av produkter och tjänster i samband med bokningar. Lokaler och artiklar med priser läggs upp i ett lokal- och ett artikel-register. Eftersom det är vanligt att samma artiklar beställs gemensamt som ”bildskärm, högtalare och mikrofon”, finns även möjlighet att lägga upp artikelpaket med utvalda artiklar samlade i en beställning.

Personalhantering och onboarding

Om du har minskad personalomsättning och nöjdare medarbetare som ett av dina fokusmål inför framtiden så har vi lösningar på olika djup som fokuserar på personalhantering. Framför allt har vi erfarenhet inom onboarding/introduktion och kompetensutveckling – så att alla får en bra start och en tydlig plan framåt.

Automatiseringsnivån på dessa processer kan bestämmas utefter era förutsättningar och mängd ärenden.

Läs mer om vår lösning för on/offboardingsprocessen

Vill du veta mer?

Kontakta mig direkt eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer vi inom kort.

Kunskapsbanken

Vill du veta mer våra lösningar såsom för event och andra kreativa branschlösningar? Läs det senaste i vår Kunskapsbank!

patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...
Banner 700×300 (1000 x 300 px) (1)
Pressmeddelande
18 mars 2024

Multisoft och SPF Seniorerna i slutfasen av ett nytt medlemssystem

SPF Seniorerna genomförde under slutet av 2022 en upphandling av ett nytt medlemssystem...
Samtal-grupp-kvinna-lockigt hår-ler
Nyheter
5 februari 2024

Multisoft expanderar sin produktportfölj genom förvärvet av molnplattformen Workbuster Matcha

Workbuster, marknadsledande mjukvaruplattform för privata arbetsförmedlingar, är nu en d...

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata