Affärssystem för MedTech
Få ordning på alla processer och undvik administration och dubbelarbete. Välj ett system anpassat för MedTech-bolag som är helt kompatibel med lagar och regler och få mer tid över till det som räknas.
Långsiktig partner för medicintekniska företag
Välkommen till en partner som förstår er bransch. Vi bidrar med gedigen erfarenhet och en validerad process, som gör att ni kan vara trygga i att allt fungerar. Ni bestämmer vad som görs och i vilket tempo – både i verksamheten och i systemimplementationen. Tillsammans fokuserar vi på det som gör skillnad för er.
Systemet växer och utvecklas tillsammans med er verksamhet och kan lätt anpassas efter nya lagar och regler. Det sker snabbt och smidigt och ni har alltid ett levande stöd och behöver därav aldrig byta system.
Psst… Vi vet att många användare tycker att det är irriterande att ha tillgång till samtliga menyval, när de bara använder ett fåtal. Ni kan enkelt individanpassa systemet baserat på behörigheter/roller – så slipper era användare jobbiga störningsmoment i vardagen!
Få stöd att möta upp mot MDR-kraven
- Register över alla artiklar inkl. klassificering, UDI-DI-nummer, hanteringskrav för lagring/transport, dokument, rapporter, klagomål, incidenter och mycket mer.
- Alla era serienummer för respektive artikel, levererade till kund eller liggandes på lagerhyllan
- Registrera enkelt vid leverans genom att skanna UDI-streckkoderna
- Överblick över utförda serviceärenden för respektive artikels serienummer
- Enkel spårbarhet av specifika batcher vid t.ex. återkallelser
- Möjlighet till e-postutskick direkt från systemet till kunder som har en viss produkt avseende problem, återkallelser, nya förbättrade ersättningsprodukter, m.m.
Softadmin® – det skalbara systemet
Revolutionerande low-code plattform
Softadmin® är marknadens mest effektiva low-code plattform som bygger på standardkomponenter med en stor flexibilitet och skalbarhet. Vi anpassar snabbt utifrån grundmoduler i Softadmin®, jämför dessa med era behov och bygger ert nya system därefter. Självklart kan vi integrera mot befintliga system eller bygga ett nytt medtech-anpassat system från grunden.
Fler funktioner och möjligheter inom MedTech
CRM
Samla allt från organisationens kunder och kontaktpersoner till sparade dokument, översikter och kommunikation på en och samma plats. Få ett anpassningsbart och medtech-anpassat CRM genom Multisoft.
Avtal
Samla signerade avtal och få påminnelser när de löper ut eller behöver omförhandlas. Hantera även serviceavtal och styr hantering av era objekt, från placering och fakturering till uppföljning och analys.
Total överblick
Med allt samlat på en och samma plats, med eller utan integrationer, är det enkelt att presentera en visuell och lättbegriplig sammanställning av nyckeltal och mål. Få även tillgång till sammanställning av rapporter, exportering av data i exempelvis Excel eller BI-verktyg.
Tätt integrerat
Integrera bokningen med fakturering, lagerhantering eller ärendehantering. Vi hjälper er att samla allt som behövs på ett och samma ställe med enkel integrering mot tusentals system och webbsidor.
Orderhantering
Offert, order och faktura är med fördel kopplade till varandra så att ni inte tappar något steg i processen. Givetvis kan delar av ovanstående skötas av annat system, som är integrerat för att uppnå ett optimalt flöde.
Lagerhantering
Att leverera rätt varor snabbt leder till nöjdare kunder. Genom att koppla lagerhantering till offert, order och fakturering får ni en komplett order-, inköps- och leveranshantering som sköter allt från ett system.
Ekonomi och fakturering
Med faktureringen och ekonomi integrerad – antingen som en modul eller ett tredjepartsprogram – missar ni aldrig timmar eller produkter, och får full koll på era kunders engagemang.
Service och schemaläggning
Skapa arbetsordrar och schemalägg arbetet i CRM:et. Eftersom Softadmin® har ett responsivt beteende, så kan ni dra nytta av att tidrapportering, noteringar och lageruttag registreras direkt vid utförandetillfället.
Möt upp mot MDR-krav
Möt upp mot MDR-kraven med funktioner såsom register över artiklar inkl. klassificering, UDI-DI-nummer, serienummer och hanteringskrav. Registrera även leverans, klagomål, incidenter med spårbarhetsmöjlighet.
Ärendehantering
Att kunna bearbeta inkomna ärenden i samma system som övriga kundrelaterade uppgifter ger fördelar och synergieffekter i det dagliga arbetet. Ge medarbetare proaktivt stöd för uppföljning och ökad kvalité.
Kundcase
Inspireras av våra tidigare lösningar
Vill du veta mer om hur Multisoft kan hjälpa er organisation?
Kontakta mig direkt eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer jag inom kort.
Kunskapsbanken
Läs de senaste blogginläggen och guider från våra kompetenta medarbetare