Välgörenhets- och insamlingssystem

Välj ett helt anpassningsbart välgörenhets- eller insamlingssystem. Få tillgång till automatiska flöden som effektiviserar organisationen och samtidigt ger möjlighet för förbättrad personlig kommunikation.

Boka ett första möte

iStock-918307654

4,7

Stjärnor

Vi hjälper er hela vägen från verksamhetsanalys till den löpande rådgivningen

Våra kunder ger oss snittbetyget 4,7 av 5,0 efter genomfört projekt - för att vi ser till att projektet blir rätt från början.

crm-medlemsregister

Anpassa ert insamlingssystem

Att implementera en ny lösning innebär i de allra flesta fall någon form av anpassning. Där skiljer vi oss mot vanliga standardlösningar. Insamlingsorganisationer har för det mesta många gemensamma drag i sina flöden men även helt unika resor för sina givare. Dessa tar vi hänsyn till. Vi ser till att konfigurera ert CRM för insamling med den funktionalitet och krav ni behöver redan från början, istället för att ”bygga bort” delar av lösningen i slutet.

Inbyggd integration

Hemsida, ekonomisystem, mailmotorer, kurssystem. Vår medlemslösning skapas på low-code plattformen Softadmin®, som med gränslös automatisering gör det enkelt att integrera dina medlemmars flöden med era övriga kritiska system eller tjänster.

Helt anpassningsbart

Låt systemet anpassa sig efter er, inte tvärtom. Med Softadmin® kan vi skräddarsy lösningar i minsta detalj och hjälpa er att ta fram en lösning som stöttar era kritiska processer och ändamål. 

Webbaserat och flexibelt

Softadmin® är helt webbaserat och fungerar på dator, surfplatta och mobil. Välj även moln eller molnfritt. På så sätt kan medarbetare alltid stötta organisationen - oavsett vart i världen de befinner sig.

Fler funktioner och möjligheter

CRM

Ett CRM med plats för personer, företag och kontaktpersoner. Möjlighet till adressuppslag och adressuppdateringar, märkningar och kontaktstöd.

Gåvor

Gåvor lagras och ligger till grund för segmentering och önskad kommunikation med dina givare.

Givaravtal

Med hjälp av konfigurering sätter vi upp regler för era periodiska givare, dess periodicitet, längd, önskad kommunikation vid inträde/utträde/höjning.

Fakturering och påminnelser

Denna hantering kan automatiseras fullt ut utifrån givaravtalens konfigurering. Beroende på hur ni vill att ert system ska fungera bygger vi antingen in hanteringsstöd via listor eller full automatisering.

Betalning

Vi integrerar mot den betallösning ni jobbar med, tex bgc, Plusgirot, SwedbankPay, Nets.

Andra periodiska produkter

Kanske har ni även behov av stöd för prenumerationer, försäkringar eller medlemskap? Detta konfigureras och ryms utan problem i ditt CRM för insamling

Segmentering

Utifrån satta regler i systemet så hamnar givaren i ett segment som kan användas för kommunikation, manuell eller automatisk.

Kampanj

Jobbar din organisation kampanjorienterat så kan vi vilja använda funktioner för att paketera kampanjer och märka utskick och svar för senare uppföljning och mäta det ekonomiska värdet på dina insamlingsaktiviteter.

Rätt vy för rätt användare

Alla användare i systemet får en funktionell behörighet (kan även kombineras med databehörighet) och ser precis rätt funktioner med rätt data. Detta gör Softadmin® till en optimal lösning i en organisation med organisationsstruktur med många olika sorters användare.

Notifiering och aktivitetshantering

Se till att inget faller mellan stolarna genom att låta systemet notifiera användare om to dos, avvikelser eller vad som är relevant för just din organisation. Notifieringen kan vara i form av en lista på startsidan, kanske även kombinerat med ett mail eller ett SMS?

Analys

I projektet avgör vi tillsammans om ni ska använda Softadmin® rapporter för uppföljning och om ni vill komplettera det med ett BI verktyg, tex Power BI.

Kommunikation

Softadmin® kan via CRM:et kommunicera på ett antal sätt, tex via mail genererade från Softadmin® eller som integration mot tex, Apsis eller mailchimp. SMS kan även skickas via vår samarbetspartner eller om ni redan har en leverantör ni fortsatt vill använda.

Dessa kommunikationskanaler kan kopplas som triggers för tex tack av gåvor, påminnelser eller i samband med onboarding för givande via autogiro. 

Kundcase

Stockholms universitets studentkår

Multisoft ingår samarbete med Stockholms universitets...
Woman shopping in a supermarket

ICA

Ordersystem från Multisoft effektiviserar ICA:s arbet...

Vill du veta mer om hur Multisoft kan hjälpa er organisation?

Kontakta mig direkt eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer jag inom kort.

Kunskapsbanken

Läs det senaste om allt från insamlingssystem till integrationslösningar och data i vår kunskapsbank!

Samtal-grupp-kvinna-lockigt hår-ler
Nyheter
5 februari 2024

Multisoft expanderar sin produktportfölj genom förvärvet av molnplattformen Workbuster Matcha

Workbuster, marknadsledande mjukvaruplattform för privata arbetsförmedlingar, är nu en d...
Bokningssystem-bild
Nedladdningsbart material
28 november 2023

Mall för att kartlägga integrationer

Har du koll på era integrationer? Om inte så har vi på Multisoft samlat frågorna åt dig...
Multisoft – Fotograf Mattias Hamren-108
Blogg
15 november 2023

ETL och ELT: Navigera rätt för din integrationslösning

På resan för en integrationslösning stöter du på två centrala begrepp: ETL (Extract, Tra...