Dessa kommunikationskanaler kan kopplas som triggers för tex tack av gåvor, påminnelser eller i samband med onboarding för givande via autogiro.
Välgörenhets- och insamlingssystem
Välj ett komplett CRM som välgörenhets- eller insamlingssystem. Få tillgång till automatiska flöden som effektiviserar organisationen och samtidigt ger möjlighet för förbättrad personlig kommunikation.
Behöver du en lösning för att stötta era givare?
Vårt välgörenhets- och insamlingssystem konfigureras utifrån era olika gåvotyper och verksamhetsregler kring givande för att möjliggöra automatisering av dessa processer. Utifrån olika triggers kan ni kontakta era givare för att, trots kanske stora volymer, kunna kommunicera på ett personligt sätt.
Anpassa ert insamlingssystem och CRM
Att implementera en ny lösning innebär i de allra flesta fall någon form av anpassning. Där skiljer vi oss mot vanliga standardlösningar. Insamlingsorganisationer har för det mesta många gemensamma drag i sina flöden men även helt unika resor för sina givare. Dessa tar vi hänsyn till. Vi ser till att konfigurera ert CRM för insamling med den funktionalitet och krav ni behöver redan från början, istället för att ”bygga bort” delar av lösningen i slutet.
Läs vår guide ”Kravinsamling för idéburna organisationer”. I den här handboken har vi samlat de vanligaste frågorna från våra kunder och de bästa insikterna från våra författare med flerårig erfarenhet av kravinsamling.
Softadmin® – En plattform, alla processer
Vår plattform Softadmin® består av standardiserade komponenter och byggstenar som enkelt kan anpassas. Det gör att det går snabbt att implementera funktionlitet eller ta fram en POC utifrån er verksamhets behov.
Plattformen är grunden för alla våra system och utvecklas kontinuerligt för att exempelvis möta nya standarder på webbläsare. Och vi uppdaterar vi den löpande med ny och förbättrad funktionalitet, ca 4 gånger per år. Det innebär att ni alltid har ett modernt välgörenhets- och insamlignssystem, som enkelt kan vidareutvecklas och växa i takt med att er verksamhet och behov förändras.
Fler funktioner och möjligheter
CRM
Ett CRM med plats för personer, företag och kontaktpersoner. Möjlighet till adressuppslag och adressuppdateringar, märkningar och kontaktstöd.
Gåvor
Gåvor lagras och ligger till grund för segmentering och önskad kommunikation med dina givare.
Givaravtal
Med hjälp av konfigurering sätter vi upp regler för era periodiska givare, dess periodicitet, längd, önskad kommunikation vid inträde/utträde/höjning.
Fakturering och påminnelser
Denna hantering kan automatiseras fullt ut utifrån givaravtalens konfigurering. Beroende på hur ni vill att ert system ska fungera bygger vi antingen in hanteringsstöd via listor eller full automatisering.
Betalning
Vi integrerar mot den betallösning ni jobbar med, tex bgc, Plusgirot, SwedbankPay, DIBS
Andra periodiska produkter
Kanske har ni även behov av stöd för prenumerationer, försäkringar eller medlemskap? Detta konfigureras och ryms utan problem i ditt CRM för insamling
Segmentering
Utifrån satta regler i systemet så hamnar givaren i ett segment som kan användas för kommunikation, manuell eller automatisk.
Kampanj
Jobbar din organisation kampanjorienterat så kan vi vilja använda funktioner för att paketera kampanjer och märka utskick och svar för senare uppföljning och mäta det ekonomiska värdet på dina insamlingsaktiviteter.
Rätt vy för rätt användare
Alla användare i systemet får en funktionell behörighet (kan även kombineras med databehörighet) och ser precis rätt funktioner med rätt data. Detta gör Softadmin® till en optimal lösning i en organisation med organisationsstruktur med många olika sorters användare.
Notifiering och aktivitetshantering
Se till att inget faller mellan stolarna genom att låta systemet notifiera användare om to dos, avvikelser eller vad som är relevant för just din organisation. Notifieringen kan vara i form av en lista på startsidan, kanske även kombinerat med ett mail eller ett SMS?
Analys
I projektet avgör vi tillsammans om ni ska använda Softadmin® rapporter för uppföljning och om ni vill komplettera det med ett BI verktyg, tex Power BI.
Kommunikation
Softadmin® kan via CRM:et kommunicera på ett antal sätt, tex via mail genererade från Softadmin® eller som integration mot tex, Apsis eller mailchimp. SMS kan även skickas via vår samarbetspartner eller om ni redan har en leverantör ni fortsatt vill använda.
Kundcase
Referenser
— Per Leander, Generalsekreterare, Barncancerfonden
”Vi behövde helt enkelt ett flexiblare, smidigare och smartare system att växa med.”
Kontaktuppgifter
Vill du veta mer om våra CRM eller välgörenhets- och insamlingssystem? Kontakta oss på 08-557 778 10 eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer vi inom kort.
Kontakta oss
Kunskapsbanken
Läs det senaste om allt från fastighets- och förvaltningssystem till AI och data i vår kunskapsbank!