Välgörenhets- och insamlingssystem

Välj ett helt anpassningsbart välgörenhets- eller insamlingssystem. Få tillgång till automatiska flöden som effektiviserar organisationen och samtidigt ger möjlighet för förbättrad personlig kommunikation.

Boka ett första möte

iStock-918307654

4,7

Stjärnor

Vi hjälper er hela vägen från verksamhetsanalys till den löpande rådgivningen

Våra kunder ger oss snittbetyget 4,7 av 5,0 efter genomfört projekt - för att vi ser till att projektet blir rätt från början.

crm-medlemsregister

Anpassa ert insamlingssystem

Att implementera en ny lösning innebär i de allra flesta fall någon form av anpassning. Där skiljer vi oss mot vanliga standardlösningar. Insamlingsorganisationer har för det mesta många gemensamma drag i sina flöden men även helt unika resor för sina givare. Dessa tar vi hänsyn till. Vi ser till att konfigurera ert CRM för insamling med den funktionalitet och krav ni behöver redan från början, istället för att ”bygga bort” delar av lösningen i slutet.

Inbyggd integration

Hemsida, ekonomisystem, mailmotorer, kurssystem. Vår medlemslösning skapas på low-code plattformen Softadmin®, som med gränslös automatisering gör det enkelt att integrera dina medlemmars flöden med era övriga kritiska system eller tjänster.

Helt anpassningsbart

Låt systemet anpassa sig efter er, inte tvärtom. Med Softadmin® kan vi skräddarsy lösningar i minsta detalj och hjälpa er att ta fram en lösning som stöttar era kritiska processer och ändamål. 

Webbaserat och flexibelt

Softadmin® är helt webbaserat och fungerar på dator, surfplatta och mobil. Välj även moln eller molnfritt. På så sätt kan medarbetare alltid stötta organisationen - oavsett vart i världen de befinner sig.

Fler funktioner och möjligheter

CRM

Ett CRM med plats för personer, företag och kontaktpersoner. Möjlighet till adressuppslag och adressuppdateringar, märkningar och kontaktstöd.

Gåvor

Gåvor lagras och ligger till grund för segmentering och önskad kommunikation med dina givare.

Givaravtal

Med hjälp av konfigurering sätter vi upp regler för era periodiska givare, dess periodicitet, längd, önskad kommunikation vid inträde/utträde/höjning.

Fakturering och påminnelser

Denna hantering kan automatiseras fullt ut utifrån givaravtalens konfigurering. Beroende på hur ni vill att ert system ska fungera bygger vi antingen in hanteringsstöd via listor eller full automatisering.

Betalning

Vi integrerar mot den betallösning ni jobbar med, tex bgc, Plusgirot, SwedbankPay, Nets.

Andra periodiska produkter

Kanske har ni även behov av stöd för prenumerationer, försäkringar eller medlemskap? Detta konfigureras och ryms utan problem i ditt CRM för insamling

Segmentering

Utifrån satta regler i systemet så hamnar givaren i ett segment som kan användas för kommunikation, manuell eller automatisk.

Kampanj

Jobbar din organisation kampanjorienterat så kan vi vilja använda funktioner för att paketera kampanjer och märka utskick och svar för senare uppföljning och mäta det ekonomiska värdet på dina insamlingsaktiviteter.

Rätt vy för rätt användare

Alla användare i systemet får en funktionell behörighet (kan även kombineras med databehörighet) och ser precis rätt funktioner med rätt data. Detta gör Softadmin® till en optimal lösning i en organisation med organisationsstruktur med många olika sorters användare.

Notifiering och aktivitetshantering

Se till att inget faller mellan stolarna genom att låta systemet notifiera användare om to dos, avvikelser eller vad som är relevant för just din organisation. Notifieringen kan vara i form av en lista på startsidan, kanske även kombinerat med ett mail eller ett SMS?

Analys

I projektet avgör vi tillsammans om ni ska använda Softadmin® rapporter för uppföljning och om ni vill komplettera det med ett BI verktyg, tex Power BI.

Kommunikation

Softadmin® kan via CRM:et kommunicera på ett antal sätt, tex via mail genererade från Softadmin® eller som integration mot tex, Apsis eller mailchimp. SMS kan även skickas via vår samarbetspartner eller om ni redan har en leverantör ni fortsatt vill använda.

Dessa kommunikationskanaler kan kopplas som triggers för tex tack av gåvor, påminnelser eller i samband med onboarding för givande via autogiro. 

Kundcase

Domkyrkan_externt

Stockholms katolska stift

Stockholms katolska stift fortsätter digitliseringsre...
Linköpings slott, sommar_1200

Visit Linköping

Med sitt nya systemstöd har verksamhetens arbetsproce...

Vill du veta mer om hur Multisoft kan hjälpa er organisation?

Kontakta mig direkt eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer jag inom kort.

Kunskapsbanken

Läs det senaste om allt från insamlingssystem till integrationslösningar och data i vår kunskapsbank!

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Webinar
16 april 2024

Webinar on demand | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...
Banner 700×300 (1000 x 300 px) (1)
Pressmeddelande
18 mars 2024

Multisoft och SPF Seniorerna i slutfasen av ett nytt medlemssystem

SPF Seniorerna genomförde under slutet av 2022 en upphandling av ett nytt medlemssystem...

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Multisoft AB, orgnr. 556596-4011 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata