Dessa kommunikationskanaler kan kopplas som triggers för tex tack av gåvor, påminnelser eller i samband med onboarding för givande via autogiro.
Välgörenhets- och insamlingssystem
Välj ett helt anpassningsbart välgörenhets- eller insamlingssystem. Få tillgång till automatiska flöden som effektiviserar organisationen och samtidigt ger möjlighet för förbättrad personlig kommunikation.
Anpassa ert insamlingssystem
Att implementera en ny lösning innebär i de allra flesta fall någon form av anpassning. Där skiljer vi oss mot vanliga standardlösningar. Insamlingsorganisationer har för det mesta många gemensamma drag i sina flöden men även helt unika resor för sina givare. Dessa tar vi hänsyn till. Vi ser till att konfigurera ert CRM för insamling med den funktionalitet och krav ni behöver redan från början, istället för att ”bygga bort” delar av lösningen i slutet.
Fler funktioner och möjligheter
CRM
Ett CRM med plats för personer, företag och kontaktpersoner. Möjlighet till adressuppslag och adressuppdateringar, märkningar och kontaktstöd.
Gåvor
Gåvor lagras och ligger till grund för segmentering och önskad kommunikation med dina givare.
Givaravtal
Med hjälp av konfigurering sätter vi upp regler för era periodiska givare, dess periodicitet, längd, önskad kommunikation vid inträde/utträde/höjning.
Fakturering och påminnelser
Denna hantering kan automatiseras fullt ut utifrån givaravtalens konfigurering. Beroende på hur ni vill att ert system ska fungera bygger vi antingen in hanteringsstöd via listor eller full automatisering.
Betalning
Vi integrerar mot den betallösning ni jobbar med, tex bgc, Plusgirot, SwedbankPay, Nets.
Andra periodiska produkter
Kanske har ni även behov av stöd för prenumerationer, försäkringar eller medlemskap? Detta konfigureras och ryms utan problem i ditt CRM för insamling
Segmentering
Utifrån satta regler i systemet så hamnar givaren i ett segment som kan användas för kommunikation, manuell eller automatisk.
Kampanj
Jobbar din organisation kampanjorienterat så kan vi vilja använda funktioner för att paketera kampanjer och märka utskick och svar för senare uppföljning och mäta det ekonomiska värdet på dina insamlingsaktiviteter.
Rätt vy för rätt användare
Alla användare i systemet får en funktionell behörighet (kan även kombineras med databehörighet) och ser precis rätt funktioner med rätt data. Detta gör Softadmin® till en optimal lösning i en organisation med organisationsstruktur med många olika sorters användare.
Notifiering och aktivitetshantering
Se till att inget faller mellan stolarna genom att låta systemet notifiera användare om to dos, avvikelser eller vad som är relevant för just din organisation. Notifieringen kan vara i form av en lista på startsidan, kanske även kombinerat med ett mail eller ett SMS?
Analys
I projektet avgör vi tillsammans om ni ska använda Softadmin® rapporter för uppföljning och om ni vill komplettera det med ett BI verktyg, tex Power BI.
Kommunikation
Softadmin® kan via CRM:et kommunicera på ett antal sätt, tex via mail genererade från Softadmin® eller som integration mot tex, Apsis eller mailchimp. SMS kan även skickas via vår samarbetspartner eller om ni redan har en leverantör ni fortsatt vill använda.
Kundcase
Vill du veta mer om hur Multisoft kan hjälpa er organisation?
Kontakta mig direkt eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer jag inom kort.
Kunskapsbanken
Läs det senaste om allt från insamlingssystem till integrationslösningar och data i vår kunskapsbank!