Vi levererar bättre medlemssystem

Softadmin® Member är ett medlemssystem som anpassas till er organisation så att ni kan lägga mindre tid på administration och mer tid på era medlemmar.

En partner i framkant

Multisoft—Fotograf-Mattias-Hamren-22-ny244

Ett CRM på era villkor

Med vår omfattande erfarenhet av medlemssystem till både ideella, offentliga och privata aktörer tar vi fram en CRM-lösning som matchar precis er verksamhets behov.

Utifrån färdiga komponenter anpassar vi Softadmin® Member till era arbetsprocesser och tar höjd för det som gör er unika. Det skapar förutsättningar för ett system där det är lätt att göra rätt samtidigt som vi automatiserar bort dubbelarbete och administration.

Vi kan medlemssystem

Som kund till oss tar ni del av vår samlade erfarenhet av medlemssystem i stor skala. Vi har vana att hantera allt från komplexa förbundsstrukturer till automatiserade utskick och individuella medlemsavgifter.

Ett dedikerat team leder er hela vägen från kravinsamling och implementation till vidareutveckling och förvaltning av ert system. Vi är idag stolta leverantörer till viktiga medlemsorganisationer som Sveriges a-kassor, SPF Seniorerna, LRF och många fler.

Ett medlemssystem för hela organisationen

Vad är viktigt för dig och din avdelning när det kommer till att använda system? Läs om fördelarna för din avdelning här nedanför.

Underlätta vardagen för era medlemmar

Softadmin® Member fungerar som ett CRM där ni har full överblick över era medlemmar och enkelt kan skapa rapporter och ta fram statistik. Via Mina Sidor kan era medlemmar själva notifieras och få en överblick över sitt medlemskap och produkter.

katolska logotyp

"Att nå medlemsregister när- och varsomhelst ifrån har gjort stor skillnad ute i våra verksamheter. Det är förstås väldigt skönt och effektivt för våra användare, men sparar också otroligt mycket tid för oss som organisation"

Michel Louis, IT-ansvarig på Stockholms katolska stift

Ordning och reda på era medlemskontakter

Kärnan i utvecklingen av Softadmin® Member har varit att underlätta att bygga och förvalta starka relationer med sina medlemmar. Detta återspeglas i avancerad funktionalitet för att segmentera medlemmarna inför olika utskick, flera typer av manuella och automatiserade utskicksformat över SMS, e-post och mina sidor samt överskådlig statistik och rapporter.

katolska logotyp

"Att nå medlemsregister när- och varsomhelst ifrån har gjort stor skillnad ute i våra verksamheter. Det är förstås väldigt skönt och effektivt för våra användare, men sparar också otroligt mycket tid för oss som organisation"

Michel Louis, IT-ansvarig på Stockholms katolska stift

Alla transaktioner på en plats

Med vår långa erfarenhet av ekonomisystem på Multisoft har Softadmin® Member vad vi vågar sticka ut hakan och säga ett av marknadens bästa ekonomistöd för fakturering, betalningsflöden och redovisning till Skatteverket.

katolska logotyp

"Vi har precis haft revision av vårt nya medlemsregister och våra revisorer var påtagligt nöjda med det de såg"

Staffan Livehed, Ekonomichef på Stockholms katolska stift

Säkert, modernt och integrerat

Softadmin® Member är webbaserat och erbjuder era användare en miljö där det är lätt att göra rätt. Vi erbjuder både molnbaserad hosting och anpassade on-premlösningar. Med sina många färdiga komponenter och höga grad av flexibilitet integreras Softadmin® enkelt med andra system i er IT-miljö via tex. Webbsnippets eller Azure Service Bus.

frimurarorden logotyp

"Den arkitektur vi utvecklat tillsammans med Multisoft minimerar dubbelarbeten och känns framtidssäker"

Gabriel Anderbjörk, IT-ansvarig på Svenska Frimurare Orden

Softadmin® Member

Här får du en överblick av hur Softadmin® Member kan se ut. Vill du ha en demo som visar dig mycket mer är du välkommen att kontakta oss.

Bli kontaktad

Skapa och administrera aktiviteter och event

Slide 1

Dashboard med behörighetsanpassad data

Slide 2

Hantera kontakter, kommunikation, historik och insamlingar

Slide 3

Funktionalitet utifrån era behov

Vår lösning har flera färdiga grundkomponenter som samtliga kan konfigureras utifrån er verksamhets unika behov.

Ett komplett CRM

Hantera kontakter, kommunikation, historik och insamlingar.

Kontaktkort

Hela medlemsresan på en plats

Hanterar medlemskap, prenumerationer, givande, försäkringar m.m.

Avancerade urval

Enkla och avancerade filter för att bygga listor med urval av kontakter.

Överblick med dashboard

Behörighetsanpassad data för snabb och enkel överblick.

Dashboard

Skapa och genomför utskick

Automatiserade och manuella utskick över mail, SMS eller genom Mina Sidor.

Full flexibilitet med gåvor

Hantera spontana, återkommande och kampanjgåvor med enkel återrapportering.

Integrera med er hemsida

Integrera systemet med er hemsida eller inloggade miljöer.

Analysera och rapportera

Skapa rapporter för nya insikter eller exportera enkelt data till externa verktyg.

Hantering av skatter

Stöd för underlag till skatteverket och kontrolluppgifter till givare.

Sätt upp egna kampanjstrukturer

Skapa kampanjer utifrån ett kampanjträd och knyt samman urval och kampanjmål.

Kampanjstruktur

Hantera aktiviteter och event

Skapa och administrera aktiviteter med anmälan, kölistor och närvaroregistrering.

Ekonomihantering

Systemet sköter avisering, fakturering, hantering av in- och utbetalningar och skapar bokföringsunderlag för era medlemskap, prenumerationer och gåvor

Flexibla val av inloggningssätt

SSO, Bank-ID eller användarnamn och lösenord med/utan MFA.

Styr roller & behörigheter

Styr access med olika rollbehörigheter så att en lokal organisation bara har access till sin data.

Avancerade betalningsfunktioner

Hantera betalningar via Swish, kort eller direktbetalning och integrera med betalväxlar.

Ebook image

Ladda ned produktblad

Softadmin® Member CRM på era villkor

Produktblad: Softadmin® Member – CRM på era villkor

Softadmin® Member är ett CRM-system speciellt anpassat till er organisation, något som skiljer oss från många andra medlems- och insamlingssystem. Läs mer i vårt produktblad.

Några ämnen vi tar upp i produktbladet:

  • Den flexibla medlems- och insamlingsplattformen
  • Funktionalitet för att hantera både medlemmar och givare
  • Vad är Softadmin?

Säkert, tryggt och integrerat

multisoft-member-integrations-white

Ett tryggt GDPR-val för medlemshantering

GDPR är en viktig fråga i hanteringen av alla typer av medlemsuppgifter, speciellt om de är av känslig karaktär (artikel 9 i GDPR). Med möjligheten att konfigurera systemet utefter er organisations regelverk säkerställs till exempel individers rätt till informationsutdrag och att bli bortglömda.

För er trygghet finns våra driftsservrar i Sverige.

Integrera för gränslös automatisering

Med inbyggt stöd för webbsnippets, webbtjänster, Microsoft Azure Service Bus och andra integrationstekniker tillhandahåller vi sömlös integration med er övriga IT-miljö. En lösning som integrerar väl i er befintliga miljö skapar förutsättningar för en smidigare arbetsvardag och en bättre upplevelse för era medlemmar.

Vi levererar systemlösningar snabbare i tre steg

softadmin-vid-1

1

Kravspecifikation

En kravinsamlare tar fram en detaljerad kravspecifikation med tids- och prisbild för implementation.

2

Implementation

Ett team med projektledare, lösningsarkitekt och utvecklare tar fram systemet med regelbunden återkoppling och enligt projektmetodik som passar er.​

3

Vidareutveckling

Vårt team står redo för att löpande vidareutveckla systemet utifrån ert behov.

Vill du veta mer om vad Multisoft kan göra för din verksamhet?

Fyll i formuläret eller kontakta oss direkt!

Kontakta mig

Jag vill veta mer om medlemssystem från Multisoft.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Multisoft AB, orgnr. 556596-4011 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata