Ärendehanteringssystem

Hantera komplexa ärenden och automatisera arbetsflöden med ett ärendehanteringssystem anpassat efter just er verksamhet.

 

Spara tid till annat än administration och dubbelarbete

Med våra lösningar för ärendehantering kan du enkelt följa dina ärenden, oavsett vilket typ av ärende, allt samlat i ett system och integrerat med era andra affärssystem.

Boka möte om ärendehantering

System på low-code plattform

Automatisera onödig administration

 Med automatisering av er ärendehantering eliminerar ni onödig administration, personberoende och ineffektiva arbetssätt. Ett automatiserat ärendehanteringssystem ger er kontroll och översikt av era aktiviteter – samt effektivare flöden.

Effektivisera som aldrig förr

Våra ärendehanteringssystem ger användaren ett proaktivt stöd och uppföljning i sitt dagliga arbete med hjälp av fördefinierade workflows och anpassade dashboards. Med anpassade typmallar och integration mot ert CRM eller affärssystem, kan ni följa och hantera ett ärende hela vägen utan dubbelarbete – ärendehanteringssystemet gör jobbet åt dig.

Integrera mot befintliga affärssystem

CRM, affärssystem eller ekonomisystem – oavsett vilka system som är en del av er relationsprocess, så får ni ett automatiserat ärendehanteringssystem som integrerar med era viktigaste och mest kritiska system.

Funktioner för alla typer av ärendehantering

Fördefinerade workflows

Automatisera ärendehanteringen med fördefinierade workflows. Vi hjälper er sätta upp hur ett ärende triggas, vilka roller som berörs, vad som händer i respektive steg och hur det avslutas.

Dynamiska workflows

Skapa flera olika workflows som baseras på ärendetyp. Vi hjälper er att sätta upp hur de olika flödena ska se ut och vilka personer eller grupper som förknippas med respektive steg.

Stöd för förgrening

Alla workflows kan sättas upp med förgreningar och hopslagningar, där processtegen följer en eller flera potentiella steg. Detta gör att även den mest komplexa ärendehanteringsprocessen kan automatiseras.

Bevakning av avstannade ärenden

Varje processteg förknippas med en ”skall hanteras inom”-inställning. Om ärendet befinner sig i ett processteg längre än så, så visas ärendet på bevaknings/varningslistan och berörd person eller grupp notifieras.

Processöversikt

Processöversikten ger dig en bra överblick över antal ärenden som ligger i varje status-läge. De ärenden som har överskridit gränsvärdet för väntetid i aktuellt statusläge visas separat. Det gör att du snabbt kan se avvikelser från uppsatta mål.

Förenkla med förifyllda fält

Automatisera, effektivisera och kvalitetssäkra de manuella stegen i ärendehanteringsprocessen med intelligenta formulär. Med förifyllda fält förhindrar du felaktiga och orimliga värden.

Komplettera ärenden med dokument

Ge användaren möjlighet att bifoga kompletterande filer till ett ärende. Dokumenten kan vara av valfritt format.

Dynamiska formulär

Specificera vad som skall registreras för varje ärende eller process. Med hjälp av obegränsat antal textfält, dropdown-listor och kryssrutor kan du anpassa dina formulär att fungera precis som du vill ha det, i varje processteg.

Kundcase

Systemlösning för Volvo

Volvo

Volvo lastvagnar sökte en skräddarsydd lösning som ku...
kundcase

Länsförsäkringar

Multisoft var med som leverantör av en skräddarsydd s...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar? Kontakta våra specialister eller fyll i formuläret.

Kontakta oss