Så sparar du pengar med ett ärendehanteringssystem

Så sparar du pengar med ett ärendehanteringssystem.. om du klickade på detta blogginlägg är du, med stor sannolikhet, nyfiken på hur din verksamhet kan spara pengar, spara tid och effektivisera era arbetsprocesser för ärendehantering. Låt oss tala klarspråk. Om du vill spara pengar är det dags för anpassad, optimerad ärendehantering. Hur tar man sig dit? Det kommer vi gå igenom nu med hjälp av fem centrala funktioner för ärendehantering - allt för att göra er verksamhet mer resurs- och tidseffektiv. Läs vidare och lär dig allt du behöver veta inför nästa steg.

Automatisering: förenkla er administration

Funktion #1: Gör färre fel med automatiserade påminnelser och bevakning av avstannade ärenden

Ofta försvinner pengar när ärenden ramlar mellan stolarna, glöms bort eller försvinner bland högar av dokument och Excelark. Fakturering blir lidande, såväl som kvalitén på ert arbete. Genom att automatiserad administration och eliminering av hög manuell inblandning minimerar ni risken att ärenden glöms bort och intäkter går förlorade. Och med automatiserade påminnelser och varningar kan Multisofts systemlösningar dessutom se till att ert program påminner vid avstannade ärenden och deadlines.

Funktion #2: Förifyllda fält och fördefinierade arbetsflöden

På Multisoft älskar vi automatisering. En stor fördel med ett automatiserat system är kontinuerliga screenings av det som behöver göras. Med automatiskt varningssystem flaggar ert system bortglömda fakturor, avstannade ärenden, eller ofullkomliga check-listor som närmar sig deadline. Spara tid = spara pengar.

Funktion #3: Nej till dubbelarbete och personberoende 

Tids- och resurseffektivitet hänger samman. Med en anpassad systemlösning för ärendehantering automatiserar Multisoft bort dubbelarbete såväl som personberoende. Medarbetare kan lägga sin tid på värdeskapande, kreativa arbetsuppgifter, samtidigt som ni sparar resurser när behovet av mer administrativ personal försvinner.

Integration: samla allt ni behöver på ett ställe

Funktion #4: Ärendehantering som är integrerad mot andra viktiga system och verktyg

Ofta sitter företag i flera verktyg samtidigt vilket inte bara innebär fler medarbetare som arbetar administrativt men också hög kom-ihåg-risk. Med integration samlar Multisoft alla kringliggande system som er verksamhet behöver på en plattform - få ärendehantering integrerad med fakturering, CRM, ekonomisystem men även mot Microsoft Active Directory (AD), Swish, BankID, Bankgirocentralen och mycket mer. Nyckeln här är dock att bara ha systemfunktioner som ni behöver - varken mindre eller mer. Anpassning sparar pengar.

Funktion #5: Tydlig överblick över ärenden och systemet i stort

Sist men inte minst... tydlig överblick. Multisoft ser till att vår ärendehantering garanterar tydlig processöversikt (allt som har med ett ärende att göra är synligt och lättillgängligt) men detsamma ska gälla systemet i stort. Tydlighet och användarvänlighet sparar tid och därmed pengar. Lägg energi på annat än att leta efter data, information, avtal eller viktiga dokument. Prognostisera i realtid, visualisera KPI:er för långsiktig planering, och ha åtkomst till allt ni behöver - bara en sökning bort.

P.S. När en ny systemlösning är på plats sparar ni pengar genom att underhålla sammansättningen av er unika systemlösning och dess anpassning efter era behov. Multisoft vidareutvecklar därför er systemlösning för ärendehantering i takt med att ert företag växer och utvecklas.

Nästa steg mot resurseffektiva arbetsprocesser

I denna blogg har vi kartlagt några av de viktigaste funktionerna att tänka på när du vill spara pengar, optimera och effektivisera er verksamhets arbetsprocesser och administration. Med automatisering, anpassning och integration ser Multisoft till att ert digitala systemstöd ökar era intäkter, ökar er konkurrenskraft och låter er nå nya höjder genom att frigöra tid för framtidsplaner och långsiktighet. Nyfiken på hur du kan ta nästa steg på resan mot resurseffektiva, digitala arbetsprocesser?

Läs mer om Multisofts ärendehanteringssystem, våra andra verksamhetsanpassade systemlösningar eller kontakta oss direkt så pratar vi vidare.

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar för ärendehantering? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata