Svårt att hitta rätt system för er verksamhet?

Vi har svaret (och de centrala delarna som ni måste få med i er nya systemlösning)!

Letar du efter nytt systemstöd? Ett som stöttar era arbetsprocesser, hjälper med er verksamhets individuella utmaningar och uppfyller era företagskrav? Oavsett om det handlar om mer resurseffektiv administration, konkurrenskraftig onboarding eller smidig fakturering – och vare sig du jobbar inom kommun, socialtjänst, byggentreprenad eller bank - så hjälper ett webbaserat verksamhetssystem er på traven. Ett automatiserat och integrerat system från Multisoft tar er till nästa nivå - snabbare.

Men! Vi vet att det finns mycket att tänka över och upptäcka bland alla funktioner och systemlösningar där ute. Det är inte alltid lätt att navigera alla valmöjligheter, och det kan rent utav vara svårt att veta som bör prioriteras i valet av systemstöd. Så i ett försök att förenkla sökandet har vi i denna blogg samlat de FYRA guidande F:n som du bör hålla utkik efter i systemdjungeln.

De FYRA F:N

  • Förhindra fel
  • Följ med i realtid
  • Följa upp
  • Förutspå framtiden

 

Med ert nya digitala verksamhetssystem ska ni kunna... 
 

#1 Förhindra fel

Ett sätt att öka intäkterna och konkurrenskraften är att förhindra onödiga fel. Visst vill en hoppa direkt till nya integrationer och lösningar men faktumet är att ett effektivt system börjar med att identifiera problemen i era nuvarande processer. Det säkerställer att allt som tillkommer blir ytterligare slagkraftigt. Hur gör vi på Multisoft detta?

1. Med hjälp av Multisofts kravinsamling och kartläggning vid starten av varje nytt projekt.

2. Med automatiserad administration som minskar manuell inblandning, dubbelarbete och personberoende. Undvik kostsamma fel och onödiga faktureringsmissar med ett system som stöttar upp den dagliga administrationen.

3. Med rätt vy för rätt medarbetare förhindrar vi onödigt dubbelarbete och ökar användarvänlighet för alla kollegor. Ställ in vem som ska se vad och vem som berörs av vilket projekt för enklare hantering av arbetsuppgifter.

4. Med processöversikt, dynamiska och anpassningsbara arbetsflöden och automatiska varningar ser Multisoft till att ert system flaggar vid avstannade ärenden, kommande deadlines, och avsaknad av viktig information.

 

#2 Följ med er verksamhet i realtid

På Multisoft vet vi att användarvänlighet och överblick går hand i hand med effektivt beslutsfattande i realtid. Genom att kunna reglera åtkomst åt medarbetare kan din verksamhet undvika dubbelarbete, och hjälpa medarbetare i deras dagliga arbete, som slipper funktioner som inte berör dem. Med all data och kritisk information samlad får ni insikt i realtid och med ett molnbaserat system kan ni dessutom följa med i realtid via dator, mobil, eller surfplatta. Allt fler kunder ser vikten av en väl fungerande app, både internt och externt, som ger er möjligheten att se över, uppdatera, och följa upp era processer och er utveckling varsomhelst och närsomhelst.

 

#3 Följa upp

Vi vet att de flesta verksamhetssystem behöver tydligare och enklare processer för uppföljning, vare sig det rör sig om intern uppföljning efter rekrytering, eller uppföljning med kunder efter att en order har skickats eller tjänst utförts.

Viktiga integrationer och funktioner:

CRM (vi integrerar system för metodisk och automatiserad kundkontakt)

Nyhetsbrev (skicka nyheter, erbjudanden, notiser om återkallelser eller felaktigheter till kunder på ett smidigt sätt, kopplat direkt till ert kund- eller medlemsregister)

Påminnelser (så att du inte glömmer när det är dags att följa upp med en kandidat, medarbetare, projektledare)

Istället för att lägga en rinnande budget och kostsam tid på kundservice, kan automatiserad uppföljning och enkelt triggande av olika arbetsuppgifter hjälpa er med uppföljning på ett resurseffektivt sätt. Behåll kundkontakt och följ upp med rätt, anpassat, processtöd - även när ni är som allra mest upptagna med andra uppgifter.

(Psst... en annan typ av uppföljning som är viktig, är den av ert verksamhetssystem när ni växer och förändras. Multisoft följer upp, vidareutvecklar och utökar därför ert system när det är dags.)

 

#4 Förutspå er verksamhets framtid

Sist men inte minst! Visst låter denna punkt som ett marknadspåhitt men faktumet är att verksamhetssystem inte bara ska fungera i nu:et men också ta er framåt. Er verksamhet ska kunna se vad som kommer, visualisera prognoser och ta rätt beslut för framtiden. Med vår integrationsplattorm Softadmin® samlar vi allt viktigt på en plats så att ni har maximal överskådlighet utan personberoende. Med stöd för Power BI kan systemet dessutom visualisera insights och er data på ett tydligt och interaktivt sätt. Ett attraktivt sätt att visualisera var ni är, var ni har varit och prognoser för var ni är påväg, som inspirerar till långsiktiga planer och kreativitet. Och med verksamhetssystem från Multisoft får ni äntligen tid för det.

Redo att ta nästa steg mot ett nytt verksamhetssystem? Läs mer om verksamhetssystem eller kontakta oss direkt så hjälper vi dig vidare direkt.

Relaterade inlägg

Multisoft – Fotograf Mattias Hamren-121
Blogg
Verksamhetssystem
5 december 2024

Back to Basic: vad är skillnaden mellan kundvärde och kundnytta?

Kundvärde och kundnytta låter liknande, men vi hjälper dig att reda ut de olika definiti...
tunnelbanakampanj-header-jan-2023-small
Blogg
Nyheter
28 november 2024

Multisoft lanserar ny kod

Multisoft lanserar ny kod. Som är en del av Multisofts kodutmaning, en pågående kollekti...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar? Hör av dig till oss!

Kontakta oss