Svårt att hitta rätt system för er verksamhet?

Vi har svaret (och de centrala delarna som ni måste få med i er nya systemlösning)!

Letar du efter nytt systemstöd? Ett som stöttar era arbetsprocesser, hjälper med er verksamhets individuella utmaningar och uppfyller era företagskrav? Oavsett om det handlar om mer resurseffektiv administration, konkurrenskraftig onboarding eller smidig fakturering – och vare sig du jobbar inom kommun, socialtjänst, byggentreprenad eller bank - så hjälper ett webbaserat verksamhetssystem er på traven. Ett automatiserat och integrerat system från Multisoft tar er till nästa nivå - snabbare.

Men! Vi vet att det finns mycket att tänka över och upptäcka bland alla funktioner och systemlösningar där ute. Det är inte alltid lätt att navigera alla valmöjligheter, och det kan rent utav vara svårt att veta som bör prioriteras i valet av systemstöd. Så i ett försök att förenkla sökandet har vi i denna blogg samlat de FYRA guidande F:n som du bör hålla utkik efter i systemdjungeln.

De FYRA F:N

  • Förhindra fel
  • Följ med i realtid
  • Följa upp
  • Förutspå framtiden

 

Med ert nya digitala verksamhetssystem ska ni kunna... 
 

#1 Förhindra fel

Ett sätt att öka intäkterna och konkurrenskraften är att förhindra onödiga fel. Visst vill en hoppa direkt till nya integrationer och lösningar men faktumet är att ett effektivt system börjar med att identifiera problemen i era nuvarande processer. Det säkerställer att allt som tillkommer blir ytterligare slagkraftigt. Hur gör vi på Multisoft detta?

1. Med hjälp av Multisofts kravinsamling och kartläggning vid starten av varje nytt projekt.

2. Med automatiserad administration som minskar manuell inblandning, dubbelarbete och personberoende. Undvik kostsamma fel och onödiga faktureringsmissar med ett system som stöttar upp den dagliga administrationen.

3. Med rätt vy för rätt medarbetare förhindrar vi onödigt dubbelarbete och ökar användarvänlighet för alla kollegor. Ställ in vem som ska se vad och vem som berörs av vilket projekt för enklare hantering av arbetsuppgifter.

4. Med processöversikt, dynamiska och anpassningsbara arbetsflöden och automatiska varningar ser Multisoft till att ert system flaggar vid avstannade ärenden, kommande deadlines, och avsaknad av viktig information.

 

#2 Följ med er verksamhet i realtid

På Multisoft vet vi att användarvänlighet och överblick går hand i hand med effektivt beslutsfattande i realtid. Genom att kunna reglera åtkomst åt medarbetare kan din verksamhet undvika dubbelarbete, och hjälpa medarbetare i deras dagliga arbete, som slipper funktioner som inte berör dem. Med all data och kritisk information samlad får ni insikt i realtid och med ett molnbaserat system kan ni dessutom följa med i realtid via dator, mobil, eller surfplatta. Allt fler kunder ser vikten av en väl fungerande app, både internt och externt, som ger er möjligheten att se över, uppdatera, och följa upp era processer och er utveckling varsomhelst och närsomhelst.

 

#3 Följa upp

Vi vet att de flesta verksamhetssystem behöver tydligare och enklare processer för uppföljning, vare sig det rör sig om intern uppföljning efter rekrytering, eller uppföljning med kunder efter att en order har skickats eller tjänst utförts.

Viktiga integrationer och funktioner:

CRM (vi integrerar system för metodisk och automatiserad kundkontakt)

Nyhetsbrev (skicka nyheter, erbjudanden, notiser om återkallelser eller felaktigheter till kunder på ett smidigt sätt, kopplat direkt till ert kund- eller medlemsregister)

Påminnelser (så att du inte glömmer när det är dags att följa upp med en kandidat, medarbetare, projektledare)

Istället för att lägga en rinnande budget och kostsam tid på kundservice, kan automatiserad uppföljning och enkelt triggande av olika arbetsuppgifter hjälpa er med uppföljning på ett resurseffektivt sätt. Behåll kundkontakt och följ upp med rätt, anpassat, processtöd - även när ni är som allra mest upptagna med andra uppgifter.

(Psst... en annan typ av uppföljning som är viktig, är den av ert verksamhetssystem när ni växer och förändras. Multisoft följer upp, vidareutvecklar och utökar därför ert system när det är dags.)

 

#4 Förutspå er verksamhets framtid

Sist men inte minst! Visst låter denna punkt som ett marknadspåhitt men faktumet är att verksamhetssystem inte bara ska fungera i nu:et men också ta er framåt. Er verksamhet ska kunna se vad som kommer, visualisera prognoser och ta rätt beslut för framtiden. Med vår integrationsplattorm Softadmin® samlar vi allt viktigt på en plats så att ni har maximal överskådlighet utan personberoende. Med stöd för Power BI kan systemet dessutom visualisera insights och er data på ett tydligt och interaktivt sätt. Ett attraktivt sätt att visualisera var ni är, var ni har varit och prognoser för var ni är påväg, som inspirerar till långsiktiga planer och kreativitet. Och med verksamhetssystem från Multisoft får ni äntligen tid för det.

Redo att ta nästa steg mot ett nytt verksamhetssystem? Läs mer om verksamhetssystem eller kontakta oss direkt så hjälper vi dig vidare direkt.

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar on demand | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata