Hur motiverar du ett nytt systemstöd?

Går du i tankar om att digitalisera, men har svårt att övertyga resterande av verksamheten om värdet av ett nytt systemstöd? Vi vet hur lätt det är att köra på som man alltid har gjort för att det känns tryggt, men då riskerar verksamheten att förlora sin konkurrenskraft. Därför hjälper vi dig i det här blogginlägget att lista fördelar med ett nytt systemstöd.

istock (1)

#1 Förbättrad noggrannhet

Vi är inte mer än människor, och ibland gör vi misstag. Misstag som kostar verksamheten antingen tid eller pengar. Dessa misstag kan minimeras med hjälp av ett systemstöd. När du digitaliserar kan du också automatisera, och automatisering förbättrar noggrannheten i processer. Automatiserade processer är utformade för att utföra uppgifter med precision - och eliminerar den mänskliga faktorn. Det leder till förbättrad produktkvalitet och ökad kundnöjdhet.

 

#2 Ökad effektivitet

Om du skulle beräkna hur mycket tid du och dina medarbetare lägger på manuell administration skulle du troligen komma fram till att det är väldigt många timmar. Den tiden ni lägger på exempelvis dataregistering och lagerhantering kan ni spara in på med hjälp av ett nytt systemstöd, och istället uttnyttja till att utveckla kärnverksamheten. Automatiserade processer ökar verksamhetens effektivitet och minskar tiden det tar att slutföra uppgifter, vilket resulterar i ökad produktivitet och därmed kostnadsbesparingar.

 

#3 Minskade kostnader

Ökad produktivitet leder till kostnadsbesparingar. När du effektiviserar verksamhetens processer hjälper du företaget att spara kostnader på flera sätt, exempelvis minskar behovet av manuellt arbete och därmed associerade kostnader, såsom lön och förmåner. 

 

#4 Bättre beslutsfattande

Att fatta beslut utan data resulterar i att du tenderar att fatta beslut i blindo, eftersom du inte har något att basera besluten på. Genom att digitalisera och automatisera datainsamlingen samlar din verksamhet in data mer effektivt, och tolkar den lättare med hjälp av dashboards och anpassningsbara rapporter. På så sätt kan din verksamhet fatta informerade och datadrivna beslut.

 

Få hjälp att ta nästa steg mot en digitaliserad verksamhet

Multisoft levererar anpassningsbara systemlösningar snabbt och enkelt med hjälp av vår low-code plattform, Softadmin®. Genom att anpassa lösningarna utifrån verksamheten, istället för tvärtom, hjälper vi företag från alla branscher att minska manuell administration och spara resurser.

Läs vidare om våra systemlösningar eller kontakta oss så kan vi svara på dina frågor.

Relaterade inlägg

Multisoft – Fotograf Mattias Hamren-121
Blogg
Verksamhetssystem
5 december 2024

Back to Basic: vad är skillnaden mellan kundvärde och kundnytta?

Kundvärde och kundnytta låter liknande, men vi hjälper dig att reda ut de olika definiti...
tunnelbanakampanj-header-jan-2023-small
Blogg
Nyheter
28 november 2024

Multisoft lanserar ny kod

Multisoft lanserar ny kod. Som är en del av Multisofts kodutmaning, en pågående kollekti...

Kontakta oss

Vill du veta mer om våra systemlösningar för onboarding/offboarding eller prata vision? Hör av dig till oss!

Kontakta oss