Bli mer lönsamma med low-code verksamhetssystem

Alla vill bli mer lönsamma... men hur kan ni göra detta mer effektivt och hållbart med ett low-code verksamhetssystem? Multisofts automatiserade, optimerade och välintegrerade systemlösningar för ert företag med anpassningsbara funktioner hjälper er att spara pengar och öka era intäkter - snabbare. Hur ser detta ut i praktiken? I denna blogg kartlägger vi tre sätt som ett verksamhetssystem från Multisoft kan göra er verksamhet och era arbetsprocesser mer tids- och resurseffektiv.

#1 Spara pengar genom att minimera risk för fel

En av de största kostnadsfällorna är arbetsprocesser som har hög risk för fel – med hög manuell inblandning är risken än högre. Med hjälp automatisering och optimering av era arbetsrutiner kan ni eliminera dubbelarbete och personberoende vilket i sin tur minskar risken för felhantering av viktig information, data, ärendehantering och annan administration som berör er verksamhet. Multisoft ser till att er administration sköts automatiskt med tydligt uppsatta arbetsflöden, checklistor, förifyllda fält vid rapportering och andra ampassningsbara systemfunktioner. Allt för att optimera era dagliga administrativa rutiner, minimera risken för fel och täppa till eventuella resursläckor. Resurs- och tidseffektivt! Bra, va?


#2 Ett verksamhetssystem som automatiserar bort dubbelarbete 

Det andra sättet att säkerställa högre intäkter och mer resurseffektiva arbetsprocesser är med ett verksamhetssystem som eliminerar att ärenden, ordrar, bokningar, kunder eller resurser ramlar mellan stolarna. Med automatiska bekräftelser och påminnelser vid deadlines, avstannade ärenden och varningar vid avsaknad av viktig information kan ni öka era intäkter markant och fakturera mera. 


#3 A och O: Integration 

… Detta leder oss till det tredje sättet ett verksamhetssystem säkerställer högre lönsamhet och ökade intäkter - integration. Oavsett om ni i grunden behöver ett verksametssystem för ärendehantering, onboarding eller ekonomihantering är det viktigt att ert system samlar allt ni behöver på en plats. Slipp sitta i (och betala för) flera olika parallela systemstöd och verktyg och arbeta istället i ett enhetligt system som ger er maximal överskådlighet. I längden innebär detta inte bara mer resurseffektiva processer men också möjligheten att viusalisera vart ni varit och vart ni är påväg. Prognostisera KPI:er och ta smartare beslut i realtid med all information tillgänglig. 

Hur tar Multisofts low-code verksamhetssystem er dit? 

En low-code lösning innebär att grunden till ert nya verksamhetssystem redan existerar. På Multisoft använder vi vår egen low-code plattform Softadmin®. Med hjälp av den kan vi se till att allting som står på plattformen är helt anpassat efter er verksamhet och era företagsbehov. Frågan är bara hur er vision ser ut och vad ni har för krav och önskemål. Vi älskar att bli utmanade av våra kunder och lösa kluriga problem. Så utmana oss! Läs vidare om verksamhetssystem eller kontakta våra specialister direkt så pratar vi vidare om hur en systemlösning från Multisoft kan ta er verkamhet till nästa nivå.

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar on demand | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontakta oss

Vill du veta mer om våra verksamhetssystem eller prata vision? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata