Onboardingsystem
Säkerställ att varje medarbetare får en bra start på det nya jobbet genom att ha ett onboardingsystem som är synkad mellan olika avdelningar.

Vill du veta mer om onboardingsystem? – vi svarar snabbt!
Några av våra kunder
Vi skapar kreativa systemlösningar som anpassas efter kundens verksamhet.
4,7 av 5 NKI Över 400 system implementerade














Vi stödjer er under hela processen
För att ni ska få ut värdet av ett systemstöd krävs det att ni har en välarbetad process som är etablerad i verksamheten – något som vi kan hjälpa er med!
Vi börjar med en nulägesanalys där vi djupdyker i er process för att identifiera brister och möjligheter. Därefter tar vi tillsammans fram en lösning som både förbättrar och effektiviserar er onboarding- och offboardingprocess, och ser till att medarbetarna trivs från dag ett.
Vår långa erfarenhet av verksamhetsutveckling och expertis av systemlösningar för onboarding gör att vi kan vara en trygg partner oavsett vilken fas ni befinner er i.
Fler funktioner i ett onboardingsystem
Fördefinerade workflows
Automatisera on- och offboardingen med fördefinierade workflows. Vi hjälper er sätta upp hur ett ärende triggas, vilka roller som berörs, vad som händer i respektive steg och hur det avslutas.
Stöd för förgrening
Alla workflows kan sättas upp med förgreningar och hopslagningar, där processtegen följer en eller flera potentiella steg. Detta gör att även den mest komplexa onboardingprocessen kan automatiseras.
Processöversikt
Processöversikten ger dig en bra överblick över antal ärenden som ligger i varje status-läge. De ärenden som har överskridit gränsvärdet för väntetid i aktuellt statusläge visas separat. Det gör att du snabbt kan se avvikelser från uppsatta mål.
Förenkla med förifyllda fält
Automatisera, effektivisera och kvalitetssäkra de manuella stegen i on- och offboardingprocessen med intelligenta formulär. Med förifyllda fält förhindrar du felaktiga och orimliga värden.
Dynamiska workflows
Skapa flera olika workflows som baseras på ärendetyp. Vi hjälper er att sätta upp hur de olika flödena ska se ut och vilka personer eller grupper som förknippas med respektive steg.
Bevakning av avstannade ärenden
Varje processteg förknippas med en ”skall hanteras inom”-inställning. Om ärendet befinner sig i ett processteg längre än så, visas ärendet på bevaknings/varningslistan och berörd person eller grupp notifieras.
Diagram och grafer
Era viktiga nyckeltal kan också visas som diagram och grafer. Exempelvis ärendetyper, ackumulerat antal över dagen/veckan/månaden kan med fördel visas grafiskt.
Påminnelser och notiser
Se till att inga viktiga aktiviteter eller steg missas genom att ha automatiserade notiser och påminnelser som meddelar när och vem som ska utföra aktiviteten.
Kundcase
Kunskapsbanken
Nyfiken på att veta mer? Läs våra blogginlägg och case om allt från ärendehantering till andra smarta systemlösningar.

System för onboarding
