Affärssystem för Medtech
CRM som gör vardagen smidigare. Lägg mer tid på kund och affär genom IT som utvecklar, förenklar och gör nytta i er verklighet.
CRM som gör vardagen smidigare. Lägg mer tid på kund och affär genom IT som utvecklar, förenklar och gör nytta i er verklighet.
= Mer tid till kunden och roligare vardag med fullt fokus på affären.
Varje användare tar snabbt och enkelt fram information och rapporter i realtid. Och varje användare hittar den allra senaste informationen inför kundmötet och rapporteringstillfället. Ni hämtar rätt information precis när den behövs. Inget letande och ingen osäkerhet – det hör till gamla tider när informationen låg uppdelad i många olika filer och program.
Det är smart och effektivt att jobba professionellt med CRM. Och det är enkelt. Softadmin kan antingen ge ett modernt affärssystem från grunden, eller komplettera och länka ihop företagets befintliga system. Allt utifrån era förutsättningar och önskemål.
CRM när det är som bäst.
Ett bra system anpassar sig efter verksamheten. Det anpassar sig efter er verklighet och vardag, ert arbetssätt och era behov. Ni är experter på ert företag, era affärer och på hur ni vill ha det.
Vi anpassar snabbt utifrån grundmoduler, jämför dessa med era behov, bygger ert nya system och integrerar mot eventuella befintliga system. Självklart kan vi även bygga helt från grunden. Vi håller i processen, men vill att ni deltar genom ett iterativt samarbete. Då kommer ni att bli nöjda.
Även den enklaste lösningen är alltså skräddarsydd, utan att det avspeglas i prislappen. Så är Softadmin uppbyggt, och så vet vi att ni blir nöjda. Vi kan även hjälpa er med tankar kring effektiva processer och hur ni får ut maximal nytta ur ert affärssystem.
Softadmin kan enkelt vidareutvecklas vartefter behoven uppstår. Ni behöver aldrig byta system igen.
Tips: Engagera alla medarbetare i arbetet – få samsyn och gemensam målbild med ett anpassat affärssystem.
Upptäck och utveckla nya sätt att dela information med varandra för att nå mål och utveckla verksamheten och affärerna
Inkludera så många användare ni vill i systemet – vi sätter inga gränser. Alla i organisationen hjälps åt för att nå målen.
Vart är ni på väg? Affärsmål är färskvara. Snart har ni ett system som enkelt anpassas efter nya förutsättningar och stödjer ert nästa steg.
Välkommen till en partner och ett systemstöd som ger er kontroll. Ni bestämmer vad som görs och i vilket tempo – både i verksamheten och i systemimplementationen. Vi bidrar med gedigen erfarenhet och en validerad process, som gör att ni kan vara trygga i att allt fungerar. Vi driver, leder eller följer – helt utifrån era behov. Tillsammans fokuserar vi på det som gör skillnad för er.
Systemet växer och utvecklas tillsammans med er verksamhet. Det sker snabbt och smidigt. Ni har alltid ett levande stöd och behöver aldrig byta system.
Psst… Vi vet att många användare tycker att det är irriterande att ha tillgång till samtliga menyval, när de bara använder ett fåtal. Ni kan enkelt individanpassa systemet baserat på behörigheter/roller – så slipper era användare jobbiga störningsmoment i vardagen!
Upptäck styrkan i att varje medarbetare börjar dagen med en överblick av vad som har hänt och vad som är på gång.
Inget letande – allt finns i systemstödet som populerar rapporter och dashboards med information insamlat från många delar av verksamheten
Saker som inte registreras direkt – antingen under eller direkt efter avslutad aktivitet – har en tendens att fortsätta leva sitt eget liv utanför systemet. Ni får en lösning som utgår helt utifrån er process, så att varje medarbetare enkelt kan uppdatera en händelse i direkt anslutning till när den äger rum – både från mobilen och datorn. Upptäck fördelarna med att allt nedtecknas och finns samlat.
Använder ni andra system i det dagliga arbetet? System ni trivs med idag och som fungerar i er verksamhet? Då ska ni behålla dem och beskriva ert önskade arbetssätt utifrån ett drömscenario där de länkas samman. Softadmin® kan nämligen integreras med de flesta system, både för att hämta och lämna data. Det är inga konstigheter: Ni får full överblick och en samlad kundbild – i ett och samma system.
Att samla alla organisationens kunder och kontaktpersoner i ett CRM (istället för i spridda system) kan låta som en självklarhet, men det är långt ifrån alltid så det ser ut. När det är gjort, så kan alla på företaget börja dra nytta av varandras information.
Låt noteringar, sparade dokument och att göra-listor med ansvarig och tidsfrister ge en överblick över alla intressenters inblandning. En av de omedelbara effekterna: Ha med hela bilden klar inför varje kontakt med kunden.
Individuella dashboards gör att varje enskild medarbetare får en tydlig översikt över sitt eget arbete, samtidigt som hen och gruppchefer även kan få en översikt över kollegornas kontaktytor med kunden.
Dessutom: Ett kraftfullt verktyg är att gå ut med kommunikation, marknadsföring och erbjudanden via kanaler baserat på alla kopplingar i CRM:et.
Serviceavtal styr hanteringen av era objekt, från planering och fakturering till uppföljning och analys. Ni kan självklart spara det digitalt signerade avtalet och får påminnelser när de löper ut eller behöver omförhandlas.
Ni kan skapa avtalen i ert CRM, eller välja att lagra dokument och registrera viktiga värden i CRM:et.
Genom en automatisering av förslag på servicetillfällen och notifieringar om avtal som håller på att löpa ut kan systemet stödja ökad merförsäljning av tilläggstjänster.
Offert, order och faktura är med fördel kopplade till varandra så att ni inte tappar något steg i processen. En order kan såklart skrivas in manuellt av exempelvis säljaren eller fångas upp av systemet från ert orderformulär på webben. Med hjälp av historik och loggar följer ni orderprocessen, från obehandlad till betald.
Givetvis kan delar av ovanstående skötas av annat system, som är integrerat för att uppnå ett optimalt flöde.
Att leverera rätt varor snabbt leder till nöjdare kunder. Genom att koppla lagerhantering till offert, order och fakturering får ni en komplett order-, inköps- och leveranshantering som låter dig och dina kolleger sköta allt från ett system – oavsett om varorna skickas från eget lager, leverantörslager eller det mobila servicelagret i bilarna.
Givetvis kan delar av ovanstående skötas av annat system, som är integrerat för att uppnå ett optimalt flöde.
Med faktureringen integrerad – antingen som en modul eller ett tredjepartsprogram – missar ni aldrig timmar eller produkter, och får full koll på era kunders engagemang.
Skapa arbetsordrar och schemalägg arbetet i CRM:et. Eftersom Softadmin har ett responsivt beteende, så kan ni dra nytta av att tidrapportering, noteringar och lageruttag registreras direkt vid utförandetillfället.
I realtid har ni koll på vilka besök som gjorts när, hur lång tid de tagit samt hur lagersaldot ser ut.
Att kunna bearbeta inkomna ärenden i samma system som övriga kundrelaterade uppgifter ger fördelar och synergieffekter i det dagliga arbetet.
Ärendehantering ger användaren ett proaktivt stöd för uppföljning och bevakning.
Systemet hjälper er att hitta mönster kring återkommande typer av ärenden och bidrar i det proaktiva kvalitetsarbetet.
Eftersom ni nu samlat data i CRM:et, med eller utan integrationer, är det enkelt att presentera en visuell och lättbegriplig sammanställning av nyckeltal.
Ni bestämmer – dashboardens utseende styrs av vad som är viktigt i användarens arbete.
Ni skapar också specifika rapporter i systemet, och har möjlighet att exportera data för bearbetning i favoritkalkylprogrammet eller BI-verktyget.
Att samla alla organisationens kunder och kontaktpersoner i ett CRM (istället för i spridda system) kan låta som en självklarhet, men det är långt ifrån alltid så det ser ut. När det är gjort, så kan alla på företaget börja dra nytta av varandras information.
Låt noteringar, sparade dokument och att göra-listor med ansvarig och tidsfrister ge en överblick över alla intressenters inblandning. En av de omedelbara effekterna: Ha med hela bilden klar inför varje kontakt med kunden.
Individuella dashboards gör att varje enskild medarbetare får en tydlig översikt över sitt eget arbete, samtidigt som hen och gruppchefer även kan få en översikt över kollegornas kontaktytor med kunden.
Dessutom: Ett kraftfullt verktyg är att gå ut med kommunikation, marknadsföring och erbjudanden via kanaler baserat på alla kopplingar i CRM:et.
Serviceavtal styr hanteringen av era objekt, från planering och fakturering till uppföljning och analys. Ni kan självklart spara det digitalt signerade avtalet och får påminnelser när de löper ut eller behöver omförhandlas.
Ni kan skapa avtalen i ert CRM, eller välja att lagra dokument och registrera viktiga värden i CRM:et.
Genom en automatisering av förslag på servicetillfällen och notifieringar om avtal som håller på att löpa ut kan systemet stödja ökad merförsäljning av tilläggstjänster.
Offert, order och faktura är med fördel kopplade till varandra så att ni inte tappar något steg i processen. En order kan såklart skrivas in manuellt av exempelvis säljaren eller fångas upp av systemet från ert orderformulär på webben. Med hjälp av historik och loggar följer ni orderprocessen, från obehandlad till betald.
Givetvis kan delar av ovanstående skötas av annat system, som är integrerat för att uppnå ett optimalt flöde.
Att leverera rätt varor snabbt leder till nöjdare kunder. Genom att koppla lagerhantering till offert, order och fakturering får ni en komplett order-, inköps- och leveranshantering som låter dig och dina kolleger sköta allt från ett system – oavsett om varorna skickas från eget lager, leverantörslager eller det mobila servicelagret i bilarna.
Givetvis kan delar av ovanstående skötas av annat system, som är integrerat för att uppnå ett optimalt flöde.
Med faktureringen integrerad – antingen som en modul eller ett tredjepartsprogram – missar ni aldrig timmar eller produkter, och får full koll på era kunders engagemang.
Skapa arbetsordrar och schemalägg arbetet i CRM:et. Eftersom Softadmin har ett responsivt beteende, så kan ni dra nytta av att tidrapportering, noteringar och lageruttag registreras direkt vid utförandetillfället.
I realtid har ni koll på vilka besök som gjorts när, hur lång tid de tagit samt hur lagersaldot ser ut.
Att kunna bearbeta inkomna ärenden i samma system som övriga kundrelaterade uppgifter ger fördelar och synergieffekter i det dagliga arbetet.
Ärendehantering ger användaren ett proaktivt stöd för uppföljning och bevakning.
Systemet hjälper er att hitta mönster kring återkommande typer av ärenden och bidrar i det proaktiva kvalitetsarbetet.
Eftersom ni nu samlat data i CRM:et, med eller utan integrationer, är det enkelt att presentera en visuell och lättbegriplig sammanställning av nyckeltal.
Ni bestämmer – dashboardens utseende styrs av vad som är viktigt i användarens arbete.
Ni skapar också specifika rapporter i systemet, och har möjlighet att exportera data för bearbetning i favoritkalkylprogrammet eller BI-verktyget.
Magnus Schmiedtke
Affärsutvecklare
Hör av dig till oss, så svarar vi på alla frågor och funderingar – och berättar vi vad vi ser för lösningar och möjligheter för just ditt företag. Ring mig på 072-977 68 52 eller ange dina uppgifter i formuläret, så återkommer vi inom kort.