23 augusti 2022
Öka lönsamheten med dessa funktioner för CRM/kundregister
Öka lönsamheten med dessa funktioner för CRM och kundregister. CRM ska hjälpa er att etablera och underhålla kundkontakt samt förenkla hantering av kundinformation. Ett CRM-system är tillför att göra allt detta på ett lönsamt och effektivt sätt. Med optimering av administration och automatisering av repetitiva arbetsuppgifter (inklusive sökandet efter rätt information) kan ni effektivisera er CRM – snabbare. Frågan är bara hur? Det kartlägger vi i detta blogginlägg när vi går igenom tre av funktionerna i Multisofts systemlösningar som ökar intäkter och tar ert företag till nya höjder.
#1 Automatiserade mallar för dokument och avtal för CRM/kundregister
Det första steget mot nöjdare och fler kunder är automatisering av administrativa arbetsprocesser. Dokument, avtal och mallar – allt automatiskt genererat med inklistrat kunddata för snabbare utförande. Med lägre manuell inblandning i administration minskar även risken för fel. Låt era medarbetare fokusera på värdeskapande och kommunikation istället för långdragna uppgifter. Med automatiserade rutiner och tydliga arbetsflöden kan er systemlösning även se till att allt som har en med kund att göra finns att hämta och se på tillhörande kundkort: kund-KPI:er, grafiskt visualiserad statistik, avtal och andra dokument som tillhör kunden. Med andra ord, all information som är nyckeln till smidig kommunikation.
#2 Påminnelser och automatiska varningar
En annan avgörande funktion är automatiserade påminnelser. Multisofts systemlösningar varnar alltid vid avstannade ärenden, nästkommande deadlines eller vid avsaknad av information. Allt för att ingen kund ska ramla mellan stolarna. Systemet identifierar dessutom vart i en process det gått fel och varnar automatiskt för det samt avbryter den pågående processen så att ingenting felaktigt uppdateringar eller aktioner tar sig vidare. Minimera fel, minimera bortglömda ärenden och resultatet blir högre intäkter och nöjdare kunder. Smart, va?
#3 Integrera ert CRM/kundregister med övriga system
En tredje funktion som ökar intäkter såväl som konkurrenskraftig och tidseffektivitet är integration. Integration är inte en enskild funktion egentligen utan snarare möjligheten att samla alla nödvändiga systemfunktioner ni behöver - allt på en plats. Förutom att integrera fakturering, onboarding eller ärendehantering med ert CRM ser Multisoft till att integrera er systemlösning mot digitala signeringstjänster och andra molntjänster som förenklar er och era kunders vardag. Detta kan vi göra snabbt och smidigt med hjälp av vår low-code plattform Softadmin®. Market automation, automatiska e-postutskick m.m. Multisoft bygger alltid anpassade och överskådliga CRM som gör precis det ni behöver - varken mindre eller mer.
Konkurrenskraftigt CRM med fler lönsamma funktioner
På Multisoft vet vi att nyckeln till lönsamhet och långsiktig konkurrenskraftig är automatiserade och anpassade arbetsrutiner och processer som låter er fokusera på framtiden istället för att släcka dagliga administrativa bränder. För att garantera ert CRM:s långsiktighet vidareutvecklar Multisoft er systemlösning i takt med att er verksamhet växer och era behov, krav och önskemål ändras. Redo för CRM på nästa nivå? Upptäck fler lönsamma funktioner för CRM/Kundregister som t.ex. self-service eller kontakta oss direkt så guidar vi er vidare.