Öka lönsamheten med dessa funktioner för CRM/kundregister

Öka lönsamheten med dessa funktioner för CRM och kundregister. CRM ska hjälpa er att etablera och underhålla kundkontakt samt förenkla hantering av kundinformation. Ett CRM-system är tillför att göra allt detta på ett lönsamt och effektivt sätt. Med optimering av administration och automatisering av repetitiva arbetsuppgifter (inklusive sökandet efter rätt information) kan ni effektivisera er CRM – snabbare. Frågan är bara hur? Det kartlägger vi i detta blogginlägg när vi går igenom tre av funktionerna i Multisofts systemlösningar som ökar intäkter och tar ert företag till nya höjder.

#1 Automatiserade mallar för dokument och avtal för CRM/kundregister 

Det första steget mot nöjdare och fler kunder är automatisering av administrativa arbetsprocesser. Dokument, avtal och mallar – allt automatiskt genererat med inklistrat kunddata för snabbare utförande. Med lägre manuell inblandning i administration minskar även risken för fel. Låt era medarbetare fokusera på värdeskapande och kommunikation istället för långdragna uppgifter. Med automatiserade rutiner och tydliga arbetsflöden kan er systemlösning även se till att allt som har en med kund att göra finns att hämta och se på tillhörande kundkort: kund-KPI:er, grafiskt visualiserad statistik, avtal och andra dokument som tillhör kunden. Med andra ord, all information som är nyckeln till smidig kommunikation.


#2 Påminnelser och automatiska varningar 

En annan avgörande funktion är automatiserade påminnelser. Multisofts systemlösningar varnar alltid vid avstannade ärenden, nästkommande deadlines eller vid avsaknad av information. Allt för att ingen kund ska ramla mellan stolarna. Systemet identifierar dessutom vart i en process det gått fel och varnar automatiskt för det samt avbryter den pågående processen så att ingenting felaktigt uppdateringar eller aktioner tar sig vidare. Minimera fel, minimera bortglömda ärenden och resultatet blir högre intäkter och nöjdare kunder. Smart, va?


#3 Integrera ert CRM/kundregister med övriga system

En tredje funktion som ökar intäkter såväl som konkurrenskraftig och tidseffektivitet är integration. Integration är inte en enskild funktion egentligen utan snarare möjligheten att samla alla nödvändiga systemfunktioner ni behöver - allt på en plats. Förutom att integrera fakturering, onboarding eller ärendehantering med ert CRM ser Multisoft till att integrera er systemlösning mot digitala signeringstjänster och andra molntjänster som förenklar er och era kunders vardag. Detta kan vi göra snabbt och smidigt med hjälp av vår low-code plattform Softadmin®. Market automation, automatiska e-postutskick m.m. Multisoft bygger alltid anpassade och överskådliga CRM som gör precis det ni behöver - varken mindre eller mer.

Konkurrenskraftigt CRM med fler lönsamma funktioner

På Multisoft vet vi att nyckeln till lönsamhet och långsiktig konkurrenskraftig är automatiserade och anpassade arbetsrutiner och processer som låter er fokusera på framtiden istället för att släcka dagliga administrativa bränder. För att garantera ert CRM:s långsiktighet vidareutvecklar Multisoft er systemlösning i takt med att er verksamhet växer och era behov, krav och önskemål ändras. Redo för CRM på nästa nivå? Upptäck fler lönsamma funktioner för CRM/Kundregister som t.ex. self-service eller kontakta oss direkt så guidar vi er vidare.

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar on demand | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontakta oss

Vill du veta mer om våra systemlösningar eller prata vision? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata