Planeringssystem för konsulter
Tar bokning, planering eller fakturering av uppdrag för mycket tid i din organisation? Välj då Softadmin® Planera som planeringssystem för din konsulterverksamhet.
Använder du Outlook eller Excel istället för ett riktigt planeringssystem?
Många sitter med system och processer där bara några få känner sig trygga med att göra bokningar, ta ut översikter och liknande. Om du känner igen dig, så kan din verksamhet få ett verkligt lyft om du skaffar ett system som ger din planering trygghet, struktur och samtidigt öppnar dörren för mer nya och mer effektiva planerings- och faktureringsprocesser.
Transparens och kontroll med Softadmin® Planera
När många är inblandade i planeringen så behöver alla kunna se det som är viktigast för dem. Vissa behöver bara se egna bokningar den närmaste veckan medan andra behöver se hela gruppen, avdelningen eller organisationen flera veckor fram i tiden. Med rätt planeringssystem får din organisation bättre möjligheter till samarbete, överblick och kontroll.
Enkla omplaneringar
När saker inte går enligt plan så är det viktigt att det finns bra och smidiga rutiner. Vid exempelvis VAB, sjukdom och andra saker som kan orsaka omplanering så kan man i Softadmin® Planera:
- Se vilka bokningar som riskerar att drabbas
- Skicka förfrågningar till de som kan rädda situationen, samt ta emot svaren
- Fördela eller boka om bokningar
- Meddela kunden om förändringar
Fler funktioner för konsultverksamheter
Förenklad prognos och riskhantering
När data finns tillgängligt på ett ställe blir det lättare att skapa automatiska eller manuella prognoser för framtiden. Föreställ en mer automatisk riskhantering och uppdaterat prognos baserat på ÄTA eller på historik och AI.
Kvalitetssäkrade data-flöden
De flesta företag har ett eller flera standardsystem. Det vi har upptäckt är att det ofta finns informationshål mellan dessa standardsystem och att det utförs manuella steg för att föra över data dem emellan. Här kan ett Softadmin® system fungera som en motor under huven där data slussas till och från olika system.
Resurs – och uppgiftsplanering
Beroende på inriktning på er verksamhet samt hur ni arbetar finns det olika krav på vad som är viktigast i resursplaneringen både ur ett konsult-, utrustning- och materialperspektiv. Vi kan hantera allt i samma översikt.
Tidrapportering
Det finns flera syften med ett enkelt och automatiserat tidrapporteringsflöde för er personal. Och ju enklare det är att tidrapportera, desto mer sker detta i realtid och desto större chans får ni att ha koll på projektet i den stund ni behöver det.
Tillgänglighet och flexibilitet
När din personal är på språng så använder de systemets funktioner via appen: scheman, bokningar, tidrapportering, påminnelser, passbyten och passförfrågningar. Notiser när de behövs.
Manuell bokning
Bokningar görs direkt i kalendervyn för gruppen, avdelningen eller företaget beroende på hur du vill ha det. Behövs godkänd utbildning för någon bokning, kanske för att viss utrustning krävs? Då är det bra att systemet varnar om personen saknar utbildningen! Vilka regler gäller för din verksamhet? Systemet stödjer användaren med förslag för bokningar.
Automatisk bokning
Systemet kan utökas med automatisk planering som följer dina regler för bokning. Planerande personal har alltid sista ordet och kan överstyra systemet bokningsförslag.
Fakturering
Du kan få exakt den kombination av faktureringsupplägg du behöver. Serviceavtal, avropsavtal, ramavtal prenumerationer, hyra, licens eller något helt annat. Kanske fakturering baserat på tidrapporter mot projekt, bokningar eller arbetsordrar?
Kundcase
Kontaktuppgifter
Vill du veta mer om våra systemlösningar? Kontakta våra specialister eller fyll i formuläret.
Kontakta oss
Kunskapsbanken
Läs de senaste blogginläggen och guider om allt från system för konsultbranschen till andra spännande branschlösningar.