iStock-1212174212

Planeringssystem för konsulter

Tar bokning, planering eller fakturering av uppdrag för mycket tid i din organisation? Välj då Softadmin® Planera som planeringssystem för din konsulterverksamhet.

System på low-code plattform

Använder du Outlook eller Excel istället för ett riktigt planeringssystem?

Många sitter med system och processer där bara några få känner sig trygga med att göra bokningar, ta ut översikter och liknande. Om du känner igen dig, så kan din verksamhet få ett verkligt lyft om du skaffar ett system som ger din planering trygghet, struktur och samtidigt öppnar dörren för mer nya och mer effektiva planerings- och faktureringsprocesser.

Transparens och kontroll med Softadmin® Planera

När många är inblandade i planeringen så behöver alla kunna se det som är viktigast för dem. Vissa behöver bara se egna bokningar den närmaste veckan medan andra behöver se hela gruppen, avdelningen eller organisationen flera veckor fram i tiden. Med rätt planeringssystem får din organisation bättre möjligheter till samarbete, överblick och kontroll. 

Bokningssystem

Enkla omplaneringar

När saker inte går enligt plan så är det viktigt att det finns bra och smidiga rutiner. Vid exempelvis VAB, sjukdom och andra saker som kan orsaka omplanering så kan man i Softadmin® Planera:

  • Se vilka bokningar som riskerar att drabbas
  • Skicka förfrågningar till de som kan rädda situationen, samt ta emot svaren
  • Fördela eller boka om bokningar
  • Meddela kunden om förändringar

Samla allt på samma ställe

Undvik onödig administration och dubbelarbete och samla istället allt på en och samma plats. Få mer tid över till värdeskapande med ett system som kan anpassas till interna eller externa krav och processer - utan kompromisser.

Tillgänglighet via mobilen

Flexibilitet och tillgänglighet är A och O. Ta del av verksamhetssystemet på mobiltelefon och surfplatta. Möjliggör allt från tidsrapportering, avvikelsehantering och orderinformation ute hos kund eller på kontoret.

Vi skräddarsyr efter behov

Alla företag har kommit olika långt i sin digitaliseringsresa. Vi utgår utifrån era behov och tittar på en process i taget att effektivisera. Det kan vara allt från ett anpassningsbart planeringssystem till en automatiserad projekthantering. Valet är upp till er.

Fler funktioner för konsultverksamheter

Förenklad prognos och riskhantering

När data finns tillgängligt på ett ställe blir det lättare att skapa automatiska eller manuella prognoser för framtiden. Föreställ en mer automatisk riskhantering och uppdaterat prognos baserat på ÄTA eller på historik och AI.

Kvalitetssäkrade data-flöden

De flesta företag har ett eller flera standardsystem. Det vi har upptäckt är att det ofta finns informationshål mellan dessa standardsystem och att det utförs manuella steg för att föra över data dem emellan. Här kan ett Softadmin® system fungera som en motor under huven där data slussas till och från olika system.

Resurs – och uppgiftsplanering

Beroende på inriktning på er verksamhet samt hur ni arbetar finns det olika krav på vad som är viktigast i resursplaneringen både ur ett konsult-, utrustning- och materialperspektiv. Vi kan hantera allt i samma översikt.

Läs mer om vår lösning för resursplanering

Tidrapportering

Det finns flera syften med ett enkelt och automatiserat tidrapporteringsflöde för er personal. Och ju enklare det är att tidrapportera, desto mer sker detta i realtid och desto större chans får ni att ha koll på projektet i den stund ni behöver det.

Tillgänglighet och flexibilitet

När din personal är på språng så använder de systemets funktioner via appen: scheman, bokningar, tidrapportering, påminnelser, passbyten och passförfrågningar. Notiser när de behövs.

Manuell bokning

Bokningar görs direkt i kalendervyn för gruppen, avdelningen eller företaget beroende på hur du vill ha det. Behövs godkänd utbildning för någon bokning, kanske för att viss utrustning krävs? Då är det bra att systemet varnar om personen saknar utbildningen! Vilka regler gäller för din verksamhet? Systemet stödjer användaren med förslag för bokningar.

Automatisk bokning

Systemet kan utökas med automatisk planering som följer dina regler för bokning. Planerande personal har alltid sista ordet och kan överstyra systemet bokningsförslag.

Fakturering

Du kan få exakt den kombination av faktureringsupplägg du behöver. Serviceavtal, avropsavtal, ramavtal prenumerationer, hyra, licens eller något helt annat. Kanske fakturering baserat på tidrapporter mot projekt, bokningar eller arbetsordrar?

Kundcase

Domkyrkan_externt

Stockholms katolska stift

Stockholms katolska stoft fortsätter digitliseringsre...
Linköpings slott, sommar_1200

Visit Linköping

Med sitt nya systemstöd har verksamhetens arbetsproce...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar? Kontakta våra specialister eller fyll i formuläret.

Kontakta oss

Kunskapsbanken

Läs de senaste blogginläggen och guider om allt från system för konsultbranschen till andra spännande branschlösningar.

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...
Banner 700×300 (1000 x 300 px) (1)
Pressmeddelande
18 mars 2024

Multisoft och SPF Seniorerna i slutfasen av ett nytt medlemssystem

SPF Seniorerna genomförde under slutet av 2022 en upphandling av ett nytt medlemssystem...

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata