Har din Excel-fil blivit lite för avancerad?

Är ni flera som jobbar samtidigt i dokumentet, men det är svårt att hålla koll på vem som har gjort vad (eller inte gjort det de ska) och när?

Eller jobbar du i en Excel där du kompletterar varje registrering med ett mail och en manuell registrering i något av dina andra system?

Det kan då finnas en enorm potential för er i att byta er Excel mot en anpassad systemlösning som skapar trygghet, struktur och öppnar dörrar till mer effektiva arbetsprocesser!

Minskat personberoende

Istället för att ha en medarbetare som sitter på all kompetens kring verksamhetsprocessen och dess färger/datum/formler i en Excel, så kan hen fortsättningsvis vara expert på processen. Det nya systemet förvaltas och kan vidareutvecklas tillsammans med ett team hos Multisoft som adderar sin kunskap till ert flöde.

Flera användare, en version av datat

Är ni flera som jobbar samtidigt i dokumentet, men det är svårt att hålla koll på vem som har gjort vad (eller inte gjort det de ska) och när? Eller är ni flera som jobbar i egna versioner av Excel och därför inte ser varandras arbete vilket kan ställa till det i kommunikationen med era kunder? I våra lösningar kan ett obegränsat antal användare koppla upp sig och användandet loggas i databasen.

Integrationer

Om innehållet i din Excel ska vidare in i t.ex. ett faktureringssystem så gäller det att ha smarta lösningar för informationsutbytet. Ett Softadmin®-system är en perfekt start för att slippa manuell registrering och dubbelarbete.

Låt systemet tänka åt dig

I ett Softadmin®-system bygger man enkelt upp validering vid registrering och varningar för avvikelser. Avvikelser kan visas på din startsida eller kommuniceras via önskad kanal. Det kan till exempel skickas mail/sms till dig eller andra kolleger då tidsfrister börjar närma sig sitt slut/lagersaldon är låga eller att kostnaden blivit för hög i projektet o.s.v.

Gemensam åtkomst, i realtid

Softadmin® är designat för att fungera både via dator och via mobilen.
Kanske en kort notering efter kundbesöket eller tidrapportering med lageruttag i samband med avslutat servicebesök hos kund. Registrera där du befinner dig, så det faktiskt blir av!

Låt oss ta hand om dig

Den digitala utvecklingen går väldigt snabbt och vår önskan är att få vara er kompetenta samarbetspartner och rådgivare.

Ni får all den hjälp och vägledning ni behöver, från det enkla Excelarket till drift av er nya applikation.

Genom att gå över till en molntjänst kan du jobba säkert 24/7 var du än befinner dig.

Så här kan vi hjälpa dig gå ifrån Excel

Låter det intressant så här långt men du funderar på om det finns tillräckliga mervärden för att göra ett system av din processhantering?

Här hjälper vi gärna till över ett Teams–möte för att utvärdera det underlag som ni funderar på att systematisera.

Vi bygger både riktigt stora och mindre system och då till helt olika prislappar. Tillsammans tittar vi på era effektmål och om och vilka affärsnyttor en investering i en Softadmin® lösning skulle kunna ge er.

Ladda ned dokument

Ladda ner vår e-bok som ger er möjlighet att kontrollera om ni ligger efter gällande automatisering.

Relaterade inlägg

Boliden kundcase
Guide
23 maj 2023

KUNDCASE : Multisoft standardiserar Bolidens logistik- & leverantörsprocesser

Multisoft standardiserar Bolidens logistik- & leverantörsprocesser
MicrosoftTeams-image (62)
Guide
9 maj 2023

5 frågor du måste besvara innan du byter system

Det finns fem frågor du måste ställa innan du byter system, har du koll på vilka de är?...

Om Multisoft

Vi älskar automatisering

Vi hjälper verksamheter att spara tid för kreativitet och värdeskapande genom verksamhetsdesignade och automatiserade systemlösningar.

Om oss

start_5050_2

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata