Tre anledningar varför du ska välja ett anpassningsbart fastighetssystem

Fastighetsbranschen växer så det knakar, och PropTech likaså. På Multisoft tror vi på att bra fastighetssystem är användarvänliga, automatiserade, och anpassade efter din enskilda verksamhet. Ett system som jobbar för dig och inte tvärtom, helt enkelt! Men med många olika alternativ kan det vara svårt att hitta rätt – oavsett som du väljer oss eller inte, så vill vi hjälpa dig på traven.

Nedan har vi listat tre anledningar varför du som arbetar i fastighetsbranschen ska välja ett anpassningsbart fastighetssytem:

1. Kravinsamling: Med företagsbehov i fokus

En anpassad systemlösning är ett verktyg som utgår ifrån er verksamhets krav, behov och önskemål. Vad saknas i nuläget? Vad behövs för framtiden? Hur kan vi effektivisera arbetet och öka vinstmarginalen? Nyckeln till ett lyckat system är en gedigen kravinsamling som besvarar dessa frågor och lägger grunden för rätt systemlösning.

När du anlitar Multisoft börjar vi alltid med att kartlägga verksamhetsbehov och nuvarande arbetsprocesser. Redan under detta första stadium lägger vi därför fram olika förslag på systemfunktioner och arbetsstöd som förenklar t.ex. realtidsanalyser, riskhantering och projektprognoser – allt med ert företag och branschen i fokus.

2. Integrationer: Samla allt på en och samma plats

Ett real fastighetssystem hjälper dig med förvaltning av fastigheter genom att frigöra tid för annat än administration. Sitter du i flera Excel-dokument och verktyg samtidigt? Om svaret är ja är du med stor sannolikhet redo för ett överskådligt och molnbaserat systemstöd som frigör dig från trassliga och repetitiva arbetsmoment, så att du kan fokusera på verksamhetsutveckling och långsiktiga planer – ett integrerat fastighetssystem tar er dit snabbare.

Med hjälp av vår low-code plattform Softadmin® kan Multisoft smidigt överföra all viktig information och data till ert nya systemstöd och integrera mot ekonomihantering, resurshantering, rekrytering, avtal, tidrapportering, BankID, Swish och mycket mer… allt samlat på en digital plattform som förenklar realtidsanalyser och dessutom är tillgänglig via både surfplatta och mobil. Kanske är det bäst att integrera alla lösningar och funktioner från början eller möjligtvis ta det bit-för-bit? Ni bestämmer!

3. Onboarding: Förenkla vardagen för både medarbetare och kunder

Nöjda medarbetare = nöjda kunder. Gör er onboarding och personalhantering konkurrenskraftig med användarvänliga systemstöd för introduktion och kompetensutveckling. Fördelen med ett anpassat fastighetssystem gör sig extra tydlig i mötet mellan IT och HR – utan överflödiga standardfunktioner slipper medarbetare onödigt administrativt brus och kan istället känna sig trygga i deras arbete. Med lösningar som anpassad vy och integrationer mot interna system som exempelvis rekryteringssystem ser Multisoft till att era nyanställda får rätt åtkomst från start och har en smidig introducering till den nya arbetsplatsen. Flexibla lösningar genererar trygga medarbetare, som i sin tur leder till minskad personalomsättning och ökad lönsamhet. Win-Win-Win!

Nu när du vet vad som behövs i ett effektivt fastighets- eller förvaltningssystem är du redo för nästa steg. Vi på Multisoft hjälper dig att bygga din nya flexibla och anpassningsbara lösning eller renovera din nuvarande. Läs mer om våra fastighetssystem eller kontakta oss direkt så pratar vi vidare!

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar on demand | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar för fastighet, förvaltning eller andra branscher? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata