Kostnadsfritt webinar | Via Teams | 4 juni 13:00
KPI:er, nyckeltal & statistik
för idéburna organisationer
I en tid av förändrade förutsättningar för civilsamhället, en högre grad av professionalisering och alltmer spridda engagemangs- och givandeformer aktualiseras frågan kring vad som krävs av verksamhetsuppföljningen.
I detta webinar avser vi fördjupa din förståelse för verksamhetsuppföljning och dela med oss av meningsfulla och effektiva uppföljningsstrategier för idéburna organisationer.
Tillförlitlig och hållbar
verksamhetsuppföljning
Genom att fokusera på mätbarhet, analys och anpassning kan idéburna organisationer skapa en stark grund för tillväxt och positiv förändring. Med varierande former av engagemang och donationer, blir frågan om verksamhetsuppföljning alltmer aktuell och komplex.
Som medlemsorganisation finns det många intressenter vilket gör statistik och uppföljning högaktuellt, men vad det innebär är organisationsunikt. Vad behöver riksorganisationen följa upp på? Vad behöver revisorerna veta? Vad är den egentliga anledningen att medlemmarna stannar - och lämnar? När det kommer till insamlingsorganisationer är en viktig aspekt att också förstå olika givares beteende och behov.
En av de primära utmaningarna är att bestämma vad som ska mätas och hur. Att kunna identifiera och mäta relevanta parametrar är avgörande för att bedöma framgång och effektivitet, men vilka mätetal är tillförlitliga och hållbara över tid, egentligen?
Lär dig mer om KPI:er, nyckeltal och statistik
I detta webinar avser vi fördjupa din förståelse för verksamhetsuppföljning och dela med oss av meningsfulla och effektiva uppföljningsstrategier för idéburna organisationer som gör skillnad - på riktigt!
Vid detta tillfälle lär du dig mer om:
-
Mätbarhet, analys och anpassning
Hur bildar dessa tre element grunden för effektiv verksamhetsuppföljning? -
Holistisk syn på uppföljning
Betydelsen av att integrera olika aspekter av verksamheten för att säkerställa långsiktig hållbar uppföljning.
Talare
Magnus Schmiedtke
Försäljningsansvarig insamlings- och medlemsorganisationer på Multisoft
Magnus är försäljningsansvarig för affärsområdet medlem- och insamlingsorganisationer och har närmare 35 års erfarenhet av försäljning och företagsutveckling. Med bakgrund som både egenföretagare och arbete i multinationella bolag så har han en gedigen erfarenhet som är till stor hjälp för idéburna organisationer och deras navigering i programvaruvärlden i jakten på effektivisering och affärsutveckling.
Mimmi Garpebring
Affärsutvecklare och kravinsamlare
på Multisoft
Mimmi är affärsutvecklare och kravinsamlare hos Multisoft. Med mångårig erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och ledarskap i civilsamhället stöttar hon våra kunder i att anpassa sina system för att möta de unika behov som idéburna organisationer har. Med förmågan att snabbt sätta sig in i organisationers verksamheter och utvecklingsmöjligheter är hon en rådgivare som hjälper er att ställa rätt frågor i verksamheten för att kunna skapa ett system som ger er en bättre vardag och måluppföljning.
Detta evenemang har redan ägt rum
Vill du se inspelningen av detta webinar? Kontakta magnus.schmiedtke@multisoft.se