Kostnadsfritt webinar | Via Teams | 4 juni 13:00

KPI:er, nyckeltal & statistik
för idéburna organisationer

I en tid av förändrade förutsättningar för civilsamhället, en högre grad av professionalisering och alltmer spridda engagemangs- och givandeformer aktualiseras frågan kring vad som krävs av verksamhetsuppföljningen.

I detta webinar avser vi fördjupa din förståelse för verksamhetsuppföljning och dela med oss av meningsfulla och effektiva uppföljningsstrategier för idéburna organisationer.

Webinar kpi – chart image

 

Tillförlitlig och hållbar
verksamhetsuppföljning

Genom att fokusera på mätbarhet, analys och anpassning kan idéburna organisationer skapa en stark grund för tillväxt och positiv förändring. Med varierande former av engagemang och donationer, blir frågan om verksamhetsuppföljning alltmer aktuell och komplex.

Som medlemsorganisation finns det många intressenter vilket gör statistik och uppföljning högaktuellt, men vad det innebär är organisationsunikt. Vad behöver riksorganisationen följa upp på? Vad behöver revisorerna veta? Vad är den egentliga anledningen att medlemmarna stannar - och lämnar? När det kommer till insamlingsorganisationer är en viktig aspekt att också förstå olika givares beteende och behov.

En av de primära utmaningarna är att bestämma vad som ska mätas och hur. Att kunna identifiera och mäta relevanta parametrar är avgörande för att bedöma framgång och effektivitet, men vilka mätetal är tillförlitliga och hållbara över tid, egentligen?

 

 

Lär dig mer om KPI:er, nyckeltal och statistik

I detta webinar avser vi fördjupa din förståelse för verksamhetsuppföljning och dela med oss av meningsfulla och effektiva uppföljningsstrategier för idéburna organisationer som gör skillnad - på riktigt!

Vid detta tillfälle lär du dig mer om:

  • Mätbarhet, analys och anpassning
    Hur bildar dessa tre element grunden för effektiv verksamhetsuppföljning?

  • Holistisk syn på uppföljning
    Betydelsen av att integrera olika aspekter av verksamheten för att säkerställa långsiktig hållbar uppföljning.

Talare

Multisoft – Magnus S

Magnus Schmiedtke

Försäljningsansvarig insamlings- och medlemsorganisationer på Multisoft


Magnus är försäljningsansvarig för affärsområdet medlem- och insamlingsorganisationer och har närmare 35 års erfarenhet av försäljning och företagsutveckling. Med bakgrund som både egenföretagare och arbete i multinationella bolag så har han en gedigen erfarenhet som är till stor hjälp för idéburna organisationer och deras navigering i programvaruvärlden i jakten på effektivisering och affärsutveckling.

mimmi_garpebring

Mimmi Garpebring

Affärsutvecklare och kravinsamlare
på Multisoft

Mimmi är affärsutvecklare och kravinsamlare hos Multisoft. Med mångårig erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och ledarskap i civilsamhället stöttar hon våra kunder i att anpassa sina system för att möta de unika behov som idéburna organisationer har. Med förmågan att snabbt sätta sig in i organisationers verksamheter och utvecklingsmöjligheter är hon en rådgivare som hjälper er att ställa rätt frågor i verksamheten för att kunna skapa ett system som ger er en bättre vardag och måluppföljning.

[gt_module_gravity-form admin_label="" gravity_form_id="4" show_form_title="false" show_form_description="false" enable_ajax="true" use_featured_image_as_bg="" bg_image_id="" use_css_bg="" bg_color="" use_featured_video_as_bg="" background_video_mp4="" background_video_webm="" module_classes="" module_id="" aria_label="" aria_labelledby="" aria_hidden="" html_tag="div" hide_logged_in="" hide_logged_out="" hook_id="" disabled_module="true"][/gt_module_gravity-form]

Detta evenemang har redan ägt rum

Vill du se inspelningen av detta webinar? Kontakta magnus.schmiedtke@multisoft.se

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Multisoft AB, orgnr. 556596-4011 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata