Öka intäkterna med en systemlösning för entreprenad i byggbranschen

När man påbörjar sökandet på en ny systemlösning dyker ofta samma frågor upp: varför välja just den här systemlösningen för min industri (i detta fall bygg- och fastighetsbranschen)? Varför välja Multisofts systemlösning framför de många andra som finns där ute? En viktig faktor i beslutet om systemstöd är intäkterna. Hur kommer just denna lösning öka våra intäkter? På vilket sätt kan en digital, automatiserad och integrerad systemlösning ta, till exempel, er byggentreprenad till nästa nivå? Även när ni är som mest upptagna, stressade, och utspridda på kontor och ute på fältet.

Nedan har vi listat de tre viktigaste faktorerna till hur Multisoft kan öka era intäkter utan att kompromissa på effektiviteten och leveranstakten.

DIGITALISERING

Har du noterat ett extra-arbete på en post-it, som sedan försvunnit? Öppnat ett nytt kalkylark i Excel som du sedan glömt bort namnet på? Då är det helt enkelt dags för ett digitalt systemstöd. Med ett enhetligt system kan du varsomhelst och närsomhelst notera och dokumentera extra-arbeten och veta med säkerhet var dessa finns (för att sedan enkelt söka upp dem).

Multisoft leverar digitala och webbaserade systemstöd som är enhetliga, överskådliga och tydliga – anpassade efter verksamheten och den enskilda användaren. System som automatiskt lagrar rapporter, avtal, dokument, checklistor och noteringar så att ni aldrig igen tappar bort ett extra-arbete och missar att fakturera för det. Sänk inte kvalitet och missa inte intäkter på grund av manuella arbetsprocesser som bidrar till dubbelarbete, personberoende och lönsamhetsmissar – på Multisoft automatiserar vi bort dessa hinder.

INTEGRATION

Vi på Multisoft vet att digitaliseringsprocessen ser olika ut för olika företag, och att verksamheter inom bygg- och fastighetsbranschen ofta sitter i flertalet digitala stöd samtidigt (ibland upp till femtio stycken). Tiden ni lägger på att hitta rätt och avsaknaden av överblick innebär inte bara en administrativ risk men garanterar missade intäkter.

Lösningen är ett optimerat, enhetligt och användarvänligt systemstöd. Hur säkerställer Multisoft det? Med hjälp av integration. Multisofts kraftfulla integrationer grundar sig i Softadmin®, Multisofts egna och marknadens mest effektiva low-code plattform som bygger på kombinationen av olika standardkomponenter och ett brett urval av funktioner med stor flexibilitet och skalbarhet.

Integrera bit för bit eller allt på en gång - rekrytering, finans, CRM, orderhantering, resurshantering, kritisk data och annan kritisk information. Med integrering mot faktureringssystem, kopplade till resten av systemet (pågående ärenden, projekt, kundlistor...) kommer ni aldrig igen missa att fakturera ÄTOR och ta itu med avvikelser när dessa dyker upp.

(Psst... vi kan dessutom integrera en förifylld byggdagbok som gör det enklare att tidrapportera var teamet än befinner sig!) 

ANPASSNING

Sist men inte minst – ett optimerat system är ett anpassat system. Ta kontroll och öka lönsamheten (oavsett hur många projekt som pågår samtidigt) med hjälp av ett verksamhetsanpassat system, designat efter era arbetsprocesser, utmaningar, behov och framtida planer.

På frågorna “Har ert system allt ni behöver?” och “Är systemet anpassat efter just er?” blir svaret från aktörer i branschen “nej”. Hur löser Multisoft detta? Digitalisering och integrering är A och O, men det som verkligen avgör hur pass effektiva och lönsamma dessa implementeringar är hur pass anpassad er systemlösning är i grunden. Multisoft börjar alltid nya projekt och varje ny kundrelation med en kravinsamling och kartläggning av era nuvarande arbetsprocesser och företagsbehov såväl som krav och framtidsplaner.

Exempel på sådana kan vara:

Problem med kontrollen?

När det är många projekt i luften är det viktigt att se till att ha rätt person på rätt plats. Med Multisofts system kan du enkelt reglera åtkomsten i ert system. Oftast behöver inte alla medarbetare tillgång till allt - tvärtom, detta skapar ofta förvirring och problem. Minskad förvirring = mer tid att lägga på annat än upprepning av samma uppgift = ökad lönsamhet.

Bortglömda ärenden?

Med ett automatiskt varningssystem, flaggar Multisofts systemlösning vid avstannade ärenden, kommande deadlines, eller avsaknad av information. Inga missade ärenden eller bortglömda fakturor = ökade intäkter. Smart, va?

Låg rapporteringsgrad?

Förifylld byggdagbok, integrerad tidsrapportering, smidig återrapportering, oavsett var medarbetarna befinner sig, via dator, surfplatta eller mobil. Dessa är bara ett fåtal av funktionerna som säkerställer ökad rapporteringsgrad och därmed ökade intäkter. 

Nu när du läst om hur Multisoft kan öka ert företags lönsamhet med en anpassad systemlösning för byggbranschen och er enskilda verksamhet hoppas vi att du är redo för att ta nästa steg mot konkurrenskraftighet och kvalitet på ett tid- och resurseffektivt sätt. Läs vidare om våra systemlösningar för byggbranschen och hur vår low-code systemlösning kan stötta er från offert till utförande eller kontakta våra specialister direkt så pratar vi vidare!

 

Relaterade inlägg

linkedin-sales-solutions-multisoft_krav
Blogg
16 april 2024

Webinar | Effektiv kravhantering nyckel till framgångsrika IT-projekt

Välkommen till detta kostnadsfria webinar där du lär dig mer om hur du ska tänka inför o...
patrick-untersee-pI_2wdcdiDE-unsplash
Blogg
8 april 2024

Anpassat eller standardiserat system – vad passar er bäst?

Utforska de avgörande skillnaderna mellan anpassade och standardiserade affärssystem och...

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om våra systemlösningar? Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata