temporaryspace

Kundcase: Temporary Space Nordics (TSN)

Temporary Space Nordics (TSN) är problemlösare med människan i fokus! Sedan 1980-talet har de hjälpt företag i en rad olika branscher att flytta hela eller delar av sin verksamhet till tillfälliga lokaler.

Från manuella processer till digitala genom skräddarsydda systemlösningar

Flera lösningar i ett system

  • Minskad manuell hantering och administration av avskrivningar och lagerhantering
  • Förenklad uppföljning och möjlighet att ta fram rapporter och statistik
  • All information samlad på en och samma plats vilket förbättrar samarbete och transparens
nedladdning

Utmaning

Temporary Space Nordics har de senaste åren vuxit kraftigt både organiskt och via förvärv vilket skapat behov av mer strukturerade processer. Det har funnits ett behov av att få överblick över pågående, kommande och avslutade projekt samt få kontroll över de moduler som de tillfälliga lokalerna byggs upp av och allt som ingår i de modulerna. Med den kontrollen kommer också en möjlighet att följa upp nyttjandegrader och hitta möjligheter för effektiviseringar.

Samarbetet med Multisoft började genom en behovsanalys ledd av processexperter från Multisoft som tillsammans med ledning och användare hos TSN överförde gårdagens manuella processer till digitala med fokus på transparens och samarbete genom delad information. En informationsmodell skapades som verksamheten kunde känna igen sig i och förstå. Sakta men säkert blev kraven tydliga för vad ett systemstöd skulle kunna hantera.

Multisofts projektmodell gör att man känner sig trygg, man vet vad som händer och vem som ska göra vad från start till mål, berättar Marcus Agelii på Temporary Space Nordics.

”Systemet från Multisoft har gjort att vi har kunnat ta flera steg mot automatisering av viktiga processer.”

- Marcus Agelii, Head of IT på Temporary Space Nordics

Boende-sec-01-2

Skräddarsydd systemlösning

Lösningen för TSN blev ett skräddarsytt projekthanterings – och bokningssystem. Varje projekt samlar ihop bokningar av moduler, individer, och artiklar som en kund hyr på en viss plats och under en viss tid. Projektet följer en fördefinierad process som styrs av statusöversgångar och förändringar och dialog under projektets gång dokumenteras samlat i systemet.

Alla projekt kan kopplas samman med ekonomisystemet genom ett projektnummer som kan hämtas när avtal är tecknat, detta för att kunna integrera uppgifter om t.ex. avskrivningar på moduler mm.

Implementeringsfasen började med ett studiebesök där verksamhetsexperterna i projektgruppen presenterade ”hur det går till på riktigt”. Där det blev tydligt att verksamhetsexperterna hos TSN skulle vara nyckelpersoner för ett lyckat projekt.

Med en transparent skräddarsydd lösning kan nu säljarna själva ta fram en större del av underlagen på egen hand. Det minskar nedlagd tid för projekt/-byggledare och skapar transparens.

Att lösningen är byggd helt utifrån TSN’s verksamhet och önskemål har gjort att systemet innehåller bara det som faktiskt används av företaget och har en nomenklatur som användarna känner igen sig i. Det har minskat behovet av utbildning i införandeprojektet och gjort att användarna väldigt snabbt kommit igång med användningen av systemet.

Processen från ax till limpa var väldigt smidig och man kände sig lugn hela vägen, säger Marcus Agelii på TSN.

Fler kundcase

Domkyrkan_externt

Stockholms katolska stift

Stockholms katolska stift fortsätter digitliseringsre...
Linköpings slott, sommar_1200

Visit Linköping

Med sitt nya systemstöd har verksamhetens arbetsproce...

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om våra systemlösningar? Kontakta oss på 08-557 778 10 eller ange dina uppgifter i formuläret så återkommer vi inom kort.

 

Kontakta oss